Avatar billede softice Nybegynder
16. oktober 1999 - 17:46 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ISP, opkobling, Flat rate

Hejsa

Nu er forviringen snart total her..

Jeg står og vil vildt gerne på nettet 24/7 og hoste lidt derfra..

hvad jeg ønsker er "bare" at være online 24/7, næsten lige meget hvor hurtig linjen er.. (Alt over 33.6)

nogle som ved hvem der er GODE, og Stabile. og ikke tager en halv heregård for den slags. Det kan være at det bliver et mindre net med 5-10 lejligheder der kommer til at deles om linjen...

Jeg er flyttet nu, så jeg har fået kabelTV hvis det kan hjælpe ..

Det perfekte ville være en ISDN som var oppe 24/7 ..

- Softice

eu.undernet.org / #linux.dk
Avatar billede beaviz Nybegynder
17. oktober 1999 - 00:57 #1
Kig på Teledanmarks proaccess tilbud, de er ganske ok.

De tilbyder en fast forbindelse, af n*64kbit størrelse.

http://www.teledanmark.dk/erhverv/produkter/110/index.html
Avatar billede backdrop Nybegynder
17. oktober 1999 - 02:13 #2
prøv hellere cybercity's 1meg (128kbit privat / 256kbit kommicelt) modem's ... der er flatrate til en overkommelig pris
Avatar billede beaviz Nybegynder
17. oktober 1999 - 02:20 #3
ja, hvis jeg tænker over det er det nok en bedre løsning hvis du kan nøjes med en ip adresse...
(og ikke vægter stabilitet så højt)

Må man btw dele cybercitys linie med sin nabo hvis man lyster?
Avatar billede lrj Nybegynder
17. oktober 1999 - 17:09 #4
Sikkert ikke. Og heller ikke Stofanet... (www.stofa.dk)...
Avatar billede softice Nybegynder
17. oktober 1999 - 17:17 #5
Men prøv at tage i beraktning at jeg måske kun skal side med den privat med en lærlinge løn ..

*S*

Idér ?

Cybercitys er lidt for dyrt.. så hellere Image (WorldOnline nu) ,,

- Soft
Avatar billede svindler Nybegynder
22. oktober 1999 - 10:20 #6
Var det ikke en idé, at benytte et billigt webhotel til hostingen og så købe en isdn-router og lade den benytte sig af et almindeligt isp abonnement?
Det giver jer ikke fuld funktionalitet overfor internettet, men det er MEGET billigere.
De "billige" adsl-løsninger tillader vist ikke hosting?
Avatar billede softice Nybegynder
22. oktober 1999 - 14:59 #7
Det er helt iorden.. meeeen (alt tid et men :))
hvormange tilader

Shell hosting
IRC server
IRC Client
Webhosting af subdomainer (Venner og bekente)
BBS / mesg board..

:)

- Soft
Avatar billede svindler Nybegynder
22. oktober 1999 - 15:25 #8
Du kan også få placeret din server i en "Server Camp".
Det kan lade sig gøre hos alle de større leverandører.
Du kan evt prøve at gøre dig gode venner med en internet café eller en virksomhed med faste ip-adresser. Hvis du ikke har det store båndbredde-behov, kan du sikkert for en rimelig penge, eller reklame-plads, få lov at placere din server i et skab hos dem.
Avatar billede beaviz Nybegynder
22. oktober 1999 - 15:42 #9
Prøv evt. www.dataweb.dk, de er rimelig nemme at snakke med.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. oktober 1999 - 16:17 #10
softice: Jeg ved at hvis du skal hoste WWW, og du har CyberCity, så skal du have dig en fastlinie !! Jeg ved ikke om andre ISP'ere har det sådan?
Avatar billede softice Nybegynder
25. oktober 1999 - 21:45 #11
Alle :

Det eneste jeg ved er at WorldOnline har / Er næsten ligeglade med hvad man hoster fra deres tilbud.. (128Kbs)

- Soft
Avatar billede lrj Nybegynder
26. oktober 1999 - 02:57 #12
softice - men de tager ikke private kunder... hvis det er dem jeg tænker på..
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 1999 - 06:48 #13
Irj:

Er det til et eller andet tilbud at de ikke tager private kunder, eller hvad?
Avatar billede softice Nybegynder
26. oktober 1999 - 16:27 #14
IRj - JO til 128 / 256 Kbs.. Har lige læst at de faksisk også snart kommer med 2Mb..

Ohme.. *drøme* - 2Mb til mit lille hjem .:) - får jeg aldrig :)
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 1999 - 17:45 #15
For 2000 eller 3000 i kvatalet kan du få henholdsvis 64 Kbit og 128 Kbit forbindelse hos CyberCity, fastnet !! Det er flatrate, men der er lige et men, oprettelse 10.000.

http://www.cybercity.dk/produkter/fastnet/bestilling/

Her må du hÅste alt det du vil. Der er også andre "tilbud", men de er selvfølgelig dyere.
Avatar billede backdrop Nybegynder
26. oktober 1999 - 17:52 #16
forkert, hvis du betaler 10.000 kroner i oprettelse er det for en 256kbit opkobling, og hvis du betaler 3000kr. i oprettelse er det 128kbit.

Læs lige den side du henviser til først goulduck :->
Avatar billede goulduck Nybegynder
26. oktober 1999 - 18:51 #17
backdrop:
Det du taler om er 1-MEG MODEM, der må du ikke hoste www.
Jeg taler om FASTNET forbindelse, som koster det jeg har skrevet. Har du selv prøvet at gå ind på siden, der står højt og tydeligt at det koster 10.000 kr i oprettelse for 64-256 Kbit og 20.000 for 512 Kbit og 30.000 for 1024 Kbit og 40.000 for 1536 Kbit og til sidst 50.000 for 2Mbit
Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 17:49 #18
Lige en ekstra ting...

World Online's xDSL opkoblinger har kun 400 mb fri trafik om måneden (128 kbps)
Men du kan så købe en 256 kbps linje og få 4 gb om måneden...
meeen.....den er lidt for dyr for alm private....

OG så vidt jeg ved har CyberCity blokeret div serverporte så man ikke kan stille servere på deres 1-meg modem..
WOL har lige fået nogle faste opkoblinger (under Bussiness) som vist ingen begrænsninger har...
De minder meget om Cybercity's fastnet og det er sikkert også omkring samme pris...

/CJ
Avatar billede softice Nybegynder
14. november 1999 - 20:38 #19
Jeg overvejer RET kræftigt World Online.. jeg kan ikke finde nogle billgere / bedre..

- Soft
Avatar billede cj Nybegynder
14. november 1999 - 21:45 #20
Jaaa....World Online er dem der er bedst !!!
MEN !!!
Prøv lige at regne med en 128 kbps:
Hvis I er 4 personer, som henter i gns. 20 mb i døgnet hver... det kan man ikke komme under hvis man har fast opkobling
så er der en server som måske ialt overfører 5 mb om dagen....
det er:

server:    150 mb /måned
personer:  2400 mb /måned
fri:        400 mb /måned

med disse ting vil det koste 1156 kr om måneden...
20 mb svarer til ca 20 min download, og du downloader nok mere hvis du har fast opkobling...
så det syntes jeg, er lidt dyrt for så lidt....

og når det så begynder at løbe op til 50-100 mb i døgnet pr person....
så kan man sgu snart lige så godt købe fastnet opkobling hos Cybercity som har de bedste fastnet opkoblinger.

/CJ
Avatar billede softice Nybegynder
15. november 1999 - 16:50 #21
ume..

Jeg tror jeg ville starte med at finde ud af hvormeget det ville koste for mig selv alene..