Avatar billede ssa Nybegynder
24. november 2004 - 15:39 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Udskiftet Exchange server til ny. Kan ikke sende men godt modtage

Jeg har udskiftet en gammel NT server med Exchange 5 til en ny server med Win 2003 SBS. Dermed har jeg også oprettet nyt domæne og har lagt brugernes mails og kontaktpersoner ind igen via import i Outlook.
Nu oplever vi problemer med at sende post ud af huset, dog ikke til alle. Der er ikke problemer med at modtage. I Exchange System Manager kan jeg se i Queues at der står en del afventende mails. Hvad kan være galt?
Avatar billede ssa Nybegynder
24. november 2004 - 15:40 #1
Det skal lige bemærkes, at den gamle server er slukket og at de ikke har samme IP nummer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. november 2004 - 15:50 #2
Prøv med noget vedligeholdelse, læs denne post (især det der skrives længere nede efter batchfilerne)
Avatar billede venturer Nybegynder
24. november 2004 - 15:53 #3
Og hvis du er heldig, ssa, så poster Buffer også en link til det han snakker om :)
Avatar billede venturer Nybegynder
24. november 2004 - 15:56 #4
ssa: Prøv for en sikkerhedsskyld at smutte forbi ordb.org og få dem til at teste efter om du er et open relay. Det kan jo være din IP (ved et uheld) er kommet på en liste over servere andre mailservere ignorer. HVIS du er på ordb.org listen vil du automatisk bliver fjernet inden for et par dage, hvis de konstaterer at du ikke er et openrelay. Så uanset hvad kan det ikke skade :)
Avatar billede ssa Nybegynder
07. december 2004 - 20:43 #5
Fik hjælp af TDC. Min router havde ikke dns pegning så der kunne ikke findes vej ud af huset.