Avatar billede horsted Nybegynder
23. november 2004 - 17:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Page render timer?

Haløjsa

Har uden held ledt efter kode, som vise hvor lang tid en C# side tager at render. Skal gerne bruge det, for jeg har 2 forskellige metoder at gøre en ting på, men kan ikke finde ud af hvilken der er hurtigst og dermed kører bedst...

På forhånd mange tak

Mvh, Horsted
Avatar billede agertoft Nybegynder
23. november 2004 - 17:51 #1
Er det ikke bare at starte en timer før metoden og så skrive ud på siden, hvor langt timeren er nået efter metoden?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
23. november 2004 - 19:10 #2
Du kan få en meget god og detaljeret tidsangivelse ved at bruge Trace. Det kan du slå til fra Web.config. Men ellers er det jo rigtigt hvad agertoft siger.

DateTime before = DateTime.Now;
// Tidskrævende funktioner
DateTime after = DateTime.Now;
TimeSpan time = after - before;
Response.Write(time.TotalMilliseconds);

(Skrevet ud fra hukommelsen)
Avatar billede horsted Nybegynder
23. november 2004 - 20:18 #3
Tak til jer begge...

Som du foreslår Niels, lader det til at Trace giver den bedste tidsangivelse...

Håber det er OK jeg giver alle point til Niels?
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
23. november 2004 - 20:26 #4
Jaja, det er helt i orden :)