Avatar billede minipod Nybegynder
23. november 2004 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Billedeudskrivning i originalt format

Jeg vil gerne udskrive flere hundrede fotos og tegninger i det format, de har.
Men hvis jeg bruger XP's indbyggede billedudskrivning, så kan man kun printe i forskellige standardformater.
Hvordan printer man hurtigt og nemt sine fotos i den størrelse de er?
Avatar billede milter Ekspert
23. november 2004 - 21:53 #1
Prøv at kigge på siden her. Du skal kende en del til sammenhængen mellem PPI og opløsning for at kunne gøre det, du vil. Siden giver en god forklaring på de begreber, man skal kende til for at få printet et billede ud.

http://fotoportal.dk/artikler/oplosning.aspx
Avatar billede minipod Nybegynder
23. november 2004 - 21:58 #2
Hmm. Det er nu ikke det jeg søger. Problemet med billedudskrivning i windows er at man kun kan vælge om man f.eks. vil have udskrift, der fylder hele A4-arket samt nogle andre formater. Der er ikke original størrelse...
Avatar billede milter Ekspert
24. november 2004 - 09:54 #3
Hvad mener du med "original størrelse"?

Der er faktisk ikke noget, man kan kalde original størrelse. Hvis du kan fortælle, hvor du har billedfilen fra, fra kamera, skanner eller internet, er det lettere at hjælpe.

Prøv at højreklikke på din billedfil, derefter "Egenskaber" og kom tilbage her med hvad, der står. Fortæl samtidig, hvor du har filen fra og hvilken størrelse, du forventer, den skal have på print.
Avatar billede minipod Nybegynder
06. marts 2005 - 08:29 #4
lukker