Avatar billede lassevind Nybegynder
23. november 2004 - 15:29 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan deler man en ISDN-forbindelse mellem to computere?

Overskriften siger næsten det hele...

Jeg har en stationær og en bærbar hvortil jeg gerne vil dele en ISDN-forbindelse.

Det burde være muligt, men hvordan og hvad behøver jeg for at det kan lade sige gøre?
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. november 2004 - 15:31 #1
Hvis de kører Windows XP er der ingen ko på isen, så er funktionaliteten indbygget i OS'et.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. november 2004 - 15:35 #3
Løsningen betyder at man sætter én PC op til at kunne "give" adgang til Internettet for alle andre computere i netværket (eller i dit tilfælde, til den bærbare)
Men det kræver at den computer som styrer forbindelsen er tændt, ellers kan den anden/de andre ikke komme på nettet (siger sig selv, men alligevel)
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2004 - 15:36 #4
Du skal have en isdn-router og et netvärkskort i hver comp, det er det letteste alternativ. Og det koster ikke en formue.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
23. november 2004 - 15:41 #5
Hvis du har Windows XP på begge computere, er der ingen anden udgift end strøm til PC'erne.
(isdn-router og netværkskort? Hvorfor så ikke ADSL router?)
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2004 - 15:59 #6
Bruger man ADSL router, så kräver det stadigväk at den ene comp er tändt for at den anden skal kunne komme ud på nettet. Men det er selvfölgelig op til lassevind hvad han vil. Jeg synes bare det er smidigt at kunne komme ud på nettet UDEN at begge comp skal väre igang.
Avatar billede lassevind Nybegynder
23. november 2004 - 16:03 #7
Det var nu min plan at man kunne komme på nette uden at den stationære skulle være tændt.

Jeg har netkort så det vil sige at jeg bare skal have mig en isdn-router.

Jeg synes at det var michael stim der kom med det bedste løsning så hvis du gider at smide et svar får du dine point.
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. november 2004 - 17:41 #8
Vassego