Avatar billede flemming_h Nybegynder
23. november 2004 - 14:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

dcpromo fejler når jeg melder en 2003 ind i et w2k domaine

Jeg har et net som køre Windows 2000 med AD, jeg har fået en ny Windows 2003 som jeg gerne ville køre ind i AD men dcpromo fejler, som jeg kan læse mange steder her på eksperten skulle det " bare " være at køre dcpromo, når jeg nu vil beholde mit w2k miljø,,, men den kommer med fejlen....

" The operation failed because:

This Active Directory installation requires domain configuration changes. Run the adprep /domainprep command on domain controller (null) to make these changes and then proceed with the Active Directory installation.

"The server is unwilling to process the request."
Avatar billede holmus Nybegynder
23. november 2004 - 15:03 #1
Du skal på din win2k server køre en w2k3 domainprep.

Altså - du smider din win2k3 cd-rom i en af dine DC'er i dit w2k domæne, kører fra en commandline: <cdrom>:\i386\setup /domainprep (mener jeg setupfilen ligger i, men kig evt. lige selv efter)

Herefter afventer du en replikering, og installerer din 2k3 igen! :)

/holmus
Avatar billede flemming_h Nybegynder
23. november 2004 - 15:08 #2
Jamen skal det ikke KUN gøres hvis jeg vil lave mit miljø om til 2003 Miljø..???
Avatar billede holmus Nybegynder
23. november 2004 - 16:15 #3
Jo, men det gør du også så snart du installerer en w2k3 server.

Det bliver et mixed mode 2003 miljø, med en række 2k servere - således kan de sagtens køre i et normalt enviroment. Din w2k3 kan ikke køre som en alm. w2k DC'er - det har den ganske simpelt ingen viden om.

Vil det give problemer med en opgradering af domænet, da?
Avatar billede flemming_h Nybegynder
23. november 2004 - 16:22 #4
OK. jeg ville bare ikke lave hele mit 2000 Miljø om sådan lige med en gang, men det vil sige jeg skal køre den domailprep fra en 2000 server i ad'et, Det er fint med et mixed mode, jeg vil bare være sikker på at mit 2000 miljø ikke går af fløjten, det sidder jo en del bruger på det..  :O)
Avatar billede holmus Nybegynder
23. november 2004 - 17:14 #5
Det vil ikke gå af fløjten - men vil som sagt blive et mixed mode - med en w2k3 server. Husk at det er domain prep fra w2k3 serveren du skal køre... Du skal nok også køre forestprep - skal du nok regne med! :)
Avatar billede flemming_h Nybegynder
24. november 2004 - 11:51 #6
Jubbiii.. det virkede,,, Takker for hjælpen...
Avatar billede holmus Nybegynder
24. november 2004 - 12:32 #7
Velbekomme! :)