Avatar billede rtl Nybegynder
22. november 2004 - 20:57 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke starte pc

Jeg har fået et meget stort problem. Når jeg tænder for min computer, er det kun blæseren, der tænder. Nogle bud på, hvad der kan være galt?
Avatar billede netjay Nybegynder
22. november 2004 - 21:11 #1
Det lyder som om din strøm-forsyning er stået af.
Avatar billede rtl Nybegynder
22. november 2004 - 21:47 #2
Er det noget, jeg selv kan skifte, eller skal jeg have hjælp til det?
Avatar billede netjay Nybegynder
22. november 2004 - 22:14 #3
Det er ikke så svært selv at skifte den... Bare af med kabinettet :) og så sidder den sikkert kun fast med 4 skruer. Så kan du samtidig prøve at rokke med alle stikkene i harddiske/cd-drev og på bundkortet...
Avatar billede rtl Nybegynder
22. november 2004 - 22:25 #4
Hvordan finder jeg ud af, hvilken strømforsyning jeg skal købe?
Avatar billede netjay Nybegynder
22. november 2004 - 22:35 #5
tja.. det vigtigste er jo først at vide, om den er stået af eller ej. Jeg ville starte med at afmontere strømforsyningen i computeren, og tage den med hen på bordet ;) herefter hvis man har et måle-apperat eller en gammel harddisk eller noget, som man kan sætte til strømforsyningen, for at afprøve den. Hvis det så viser sig, at den i virkeligheden er defekt, er det blot at tage den defekte forsyning med hen til, hvor man kan købe IT-løsdele, og få en mage til.. ?
Avatar billede serverservice Praktikant
22. november 2004 - 23:45 #6
her er et eksempel på en atx som er standard idag - http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=18630
og en rimelig pæn størrelse samt støjsvag - så hvis din pc ikke er ældre end 10 år og ikke specielt strømkrævende så er den ok
Avatar billede rtl Nybegynder
23. november 2004 - 12:26 #7
Vil prøve at tage den ud, når jeg får tid og herefter vende tilbage.
Avatar billede serverservice Praktikant
23. november 2004 - 13:44 #8
her kan du se hvordan den skal samles, men det er rimeligt enkelt - det er bare det brede stik til bundkortet og så de små flade til dine diske og det lille til floppy  ( på nyere P4 er der også et 4 benet 12V power stik til bundkortet)fhttp://www.tweakup.dk/HTML/bygenpc/kabler.php
Avatar billede rtl Nybegynder
05. december 2004 - 12:17 #9
Det var strømforsyningen, der var problemet, og pc'en kører nu igen.

Mange tak for hjælpen.