Avatar billede long Nybegynder
20. april 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere pc'ere på 1 netstik

Vi har en Ethernet 16 ports Hub stående i hjørnet af kontoret. Denne Hub har ledning ud til 16 stik i væggene på kontoret.
Hub'en har en ledning over til en Router som er vores link til nettet.

Vi vil gerne have et af de stik i væggen til at kunne klare 2 pc'ere.

Hvordan det?
Skal vi så have en Hub mere? Og hvad med IP numre.

BTW: Vi har en NT til at styre IP puljen.

det er en haster :)
Avatar billede hojben Novice
20. april 1999 - 17:44 #1
Hvis det er rj-45, --- .
Sorry Jeps... Du kan ikke dele en ledning af typen rj-45 mellem 2 pc'ere..

Micci
NetCentralen
Avatar billede long Nybegynder
20. april 1999 - 18:19 #2
Hvorfor?
Avatar billede rbnstudio Nybegynder
20. april 1999 - 19:28 #3
Køb en hub mere...

Hvis jeres NT selv tildeler Ip'er (DHCP) så skal de nye maskiner bare sættes op som de eksisterende(I netværks indstillinger)...

Avatar billede long Nybegynder
20. april 1999 - 20:02 #4
Det var jo det jeg ville høre!
rbnstudio: svar så du kan få pointene!
Avatar billede netman Nybegynder
26. april 1999 - 12:46 #5
Du skal have en hub mere, som du kaskadekobler med den eksisterende hub. Ip numre er ikke noget problem
Avatar billede jarrels Nybegynder
17. maj 1999 - 11:38 #6
Det kan godt lade sig gøre.

1. man kan få et fordeler stik så der er plads til 2 drop kabler på een gang.

2. Der udnyttes ikke alle ledninger i UTP kablet derfor kan man også som nødløsning have 2 "forbindelser på samme kabel"

Avatar billede rbnstudio Nybegynder
17. maj 1999 - 11:50 #7
:.Svar..(Pointene)