Avatar billede bannerzone Nybegynder
22. november 2004 - 19:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Danske karakterer i domainer

Hejsa allesammen,
Jeg vil høre om der er nogle der ved hvad det kræves i apache, for at man kan komme til at hoste domainer med ø'er i navnet?

jeg kører en Debian Sarge med Apache installeret, der kører med virtual hosts... Og jeg vil gerne hoste et domaine, der har et ø i navnet...
Nogle der ved hvad der skal til?

Mvh
Bent
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. november 2004 - 19:17 #1
Du skal bruge det sjove navn: xn--mitdomne-o0a.dk og ikke mitdomæne.dk
http://www.dk-hostmaster.dk/dkhostcms/bs?query=mitdom%E6ne.dk&pageid=82&action=cmsview&lang=da
Avatar billede bannerzone Nybegynder
22. november 2004 - 19:22 #2
smart....

Men der skal ikke ske noget specielt i Apache? skal jeg bare sætte den op som normalt ved virtual domains?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. november 2004 - 19:25 #3
Der er intet andet du skal gøre. På serveren hedder den det sjove navn, og man
kan såmænd bruge det sjove navn i browseren. Det er browseren, der skal oversætte
det rigtige navn til det sjove navn, og det kan langt de fleste fabrikater.
En enkelt browserfabrikant, har dog ikke syntes at den lille detalje skal med,
så her skal browser-brugeren installere en lille plugin - men herregud, hvem
bruger IE i disse tider?
Avatar billede bannerzone Nybegynder
22. november 2004 - 19:40 #4
Tusind etak for dit svar Erik...
Avatar billede bannerzone Nybegynder
22. november 2004 - 19:41 #5
Smæk et svar ind, så du kan få nogle point :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. november 2004 - 19:42 #6
Tak, men jeg samler slet ikke på point. Du kan selv svare og acceptere eget svar.
Avatar billede bannerzone Nybegynder
22. november 2004 - 19:46 #7
Oki :-)
jeg ved egentlig heller ikke hvad man skal bruge dem til?

men tak for hjælpen igen :-)