Avatar billede diddel Nybegynder
22. november 2004 - 13:47 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Computeren siger bip-lyde - hvorfor??

Hej,

de sidste to gange min computer har været i brug har den sagt nogle små bip-lyde - sådan ganske uregelmæssigt og umotiveret. Bippet kommer fra selve computeren - dvs. noget inde i kabinettet kommer med bip-lyden - men hvad ved jeg ikke. Jeg har aldrig oplevet det før, og vil gerne vide om jeg bør begynde en 110% backup i tilfælde af noget er ved at crasche - eller er det mindre dramatisk?
Computeren er ca. 1½ år gammel og flittigt brugt.

Nogen der har et godt bud på hvad der sker??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
22. november 2004 - 13:50 #1
Typisk alarm om VARME ?
Avatar billede llgpublic Nybegynder
22. november 2004 - 13:54 #2
Der sidder det der hedder en speaker inde I dit kabinet altså en lille højtaler, hvis du evt. kommer til at lave en forkert tastatur kombination vil denne højtaler sige en bip lyd, hvis din computer er blevet for varm vil du ofte høre en længere bip tone eller melodi. Desuden bipper computeren også når den går ind og ud af standby.
Avatar billede diddel Nybegynder
22. november 2004 - 13:54 #3
computeren står som den hele tiden har stået. Om sommeren er lokalet noget varmere, og der har ikke været problemer. Blæseren lyder godt nok lidt hakkende sommetider, når jeg tænder op for maskineriet.
Avatar billede koehler Nybegynder
22. november 2004 - 13:55 #4
det der siger bip-lyden er din pc-speaker, som sidder inde i kabinettet!
Avatar billede llgpublic Nybegynder
22. november 2004 - 13:57 #5
Skulle din computer gå hen og blive for varm vil systemet lukke ned af sig selv og du kan nemt forstå hvis dette sker. Jeg tror nærmere at en begivenhed I windows har fremkaldt bippet.
Avatar billede koehler Nybegynder
22. november 2004 - 13:57 #6
prøv at genstarte computeren når bip lyden kommer og gå ind i din bios, og se hvor varm computeren er!
for at fremprovokere en biplyd kan du evt. trykke på "shift" knappen 10-20gange hurtigt :)
Avatar billede diddel Nybegynder
22. november 2004 - 13:58 #7
windows...hmm, er træt at det system. Har lige bøvlet med virus, som var rettet mod windows - fik fjernet virus, men ved ikke om der er nået at ske ændringer i systemet.
Avatar billede koehler Nybegynder
22. november 2004 - 14:00 #8
(hvis under windows 2k, så kan det evt. være at den siger en bip-lyd når din computer er færdig med en installation eller en upload/download, det var jeg ude for med min bærbar før jeg smed xp på den)
Avatar billede diddel Nybegynder
22. november 2004 - 14:01 #9
har haft XP på fra begyndelsen - har også opdateret løbende.
Avatar billede llgpublic Nybegynder
22. november 2004 - 14:03 #10
Umiddelbart er der ingen grund til bekymring, hvis systemet ellers køre optimalt. Hvis du evt. har højtalere komplet til computeren og måske har haft dem slukket så vil du I fleste tilfælde høre en bip lyd fra computerens kabinet i stedet for den normale windows ”ding” lyd som man høre men højtalerne tændt.
Avatar billede diddel Nybegynder
22. november 2004 - 14:09 #11
okay, og så lidt point for jeres svar.