Avatar billede albot Nybegynder
22. november 2004 - 12:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen, der vil tjekke denne hijackthis-log?

Er der nogen, der vil tjekke denne hijackthis-log? Jeg har stofanet og min trafik bliver hele tiden opbrugt uden at jeg selv henter eller sender noget data. Adaware nævner en dso exploit, men jeg er ikke sikker på, at programmet kan fjerne den. Jeg er i det hele taget ikke sikker på, om adaware får lov at scanne hele harddisken.

Min computer bliver med at requeste ud af huset og det bruger min trafik.

På forhånd tak for hjælpen.
-----------------------------
Logfile of HijackThis v1.98.2

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\services.exe
C:\WINDOWS\system32\sstray.exe
C:\WINDOWS\V66SHELL.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~4\GHOSTS~2.EXE
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\VeriSign\NAVI\naviagent.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\NPROTECT.EXE
C:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\SAVScan.exe
C:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Documents and Settings\Arvid Kristiansen\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
R3 - URLSearchHook: i-Nav IDN SearchHook - {CE000994-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.startup.homepage", "http://google.dk"); (C:\Documents and Settings\Arvid Kristiansen\Application Data\Mozilla\Profiles\default\l6pj9o9o.slt\prefs.js)
N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "engine://C%3A%5CProgrammer%5CNetscape%5CNetscape%5Csearchplugins%5CSBWeb_01.src"); (C:\Documents and Settings\Arvid Kristiansen\Application Data\Mozilla\Profiles\default\l6pj9o9o.slt\prefs.js)
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: i-Nav IDN Resolver - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Antivirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [nForce Tray Options] sstray.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [V66SHELL] V66SHELL.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Norton Ghost\GhostStartTrayApp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AcctMgr] C:\Programmer\Norton SystemWorks\Password Manager\AcctMgr.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] C:\PROGRA~1\ICQ\ICQNet.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [InCD] C:\Programmer\Ahead\InCD\InCD.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] C:\Programmer\Winamp\winampa.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: HotKey.lnk = C:\Programmer\TEXTware\HotKey\Twalink.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\WinZip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - (no file)
O9 - Extra button: ICQ Pro - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ - {6224f700-cba3-4071-b251-47cb894244cd} - C:\PROGRA~1\ICQ\ICQ.exe
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Hjælp - {CE000992-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - http://idn.verisign-grs.com/plug-in/support/index.jsp (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: i-Nav Indstillinger - {CE000996-A58C-4441-8938-744CD72AB27F} - C:\Programmer\VeriSign\i-Nav\i-nav_4_2_0.dll
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1099512137546
------------------------------------
Avatar billede albot Nybegynder
22. november 2004 - 12:22 #1
jeg kommer i tanke om at jeg har kørt spybot også. Det var vist her at dso exploit blev diagnosticeret. Den kan jeg vist godt ignorere jf. artiklen på http://channels.lockergnome.com/windows/archives/20041105_whats_a_dso_exploit_and_how_do_i_get_rid_of_it.phtml da denne exploit i IE er blevet rettet. Jeg kører med win xp sp2.
Avatar billede albot Nybegynder
22. november 2004 - 20:49 #2
Jeg tror jeg er blevet overset. Jeg vil gerne sikre mig, at alt er væk. Er der derfor nogen der vil tjekke denne log igennem :-)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 21:04 #3
Hejsa. Jeg kigger den lige igennem for din nu :O)
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 21:07 #4
Ja DSO Exploit skal du ikke bekymre dig om. Det er en "bug" i spybot.

Umiddelbart vil jeg sige at din log er ren, men en scanning vil fjerne enhver tvivl:
Hent den her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files
Og så trykker du på Scan Clean
Den skanner nu, og dette kan godt tage et par timer.

Fortæl mig hvad den finder :O)
Avatar billede albot Nybegynder
22. november 2004 - 21:47 #5
Tak for det. Jeg har kørt mwav.exe og den fandt og fjernede også en services.exe i win32-folderen - en såkaldt downloader. Så det var årsagen. Læg et svar, så får du pointene.
Avatar billede andersenph Nybegynder
22. november 2004 - 22:53 #6
Ok det kommer her :O)
Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have.
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra denne lille pakke som du kan se her:
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm