Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. november 2004 - 10:46 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Hjemmesidedesign til rettet mod unges behov (alder 15-17)

Er der nogen der har en ide til emner, der vil være interessante for 15-17 årige ?

Forestiller mig at siden skal deles op i emner rettet mod piger og drenge.

Er lidt i tvivl om hvad målgruppen vil syntes er interessant, men kunne f.eks. være musik, spil, rådgivning og sociale problemer.

Kom med nogen ideer og links til sites I mener er relevante..
Mht. designet af siden ---- kom meget gerne med links også, da jeg er lidt lost (er sgi et par år siden jeg var 17 S***)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
22. november 2004 - 15:29 #1
jammen altså er der slet ikke nogen der har nogen ideer ?-/
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. november 2004 - 21:01 #2
synes  rådgivning og sociale problemer lyder som en god ide, tildels fordi mange der sidder inde med problemer ( som de fleste teeangere oplever) har svært ved at komme ud med dem og indrømme dem over for evt venner familie eller sågar psykologer.

Dog vil det kræve en stor indsats fra jer at lave en sådan side, da det kræver kvalificerede mennesker, som stadig gør det forholdsvis gratis.

Ang design, hold det lyst, spændende og gerne en fancy farve eller to med i det.
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. november 2004 - 02:05 #3
<< tripple ja du har ret.
Det vil være en stor mundfuld. Har også regnet med at siden mere får karakter af et emneindeks, så vi vil bl.a. linke til diverse sites.

oki er der slet ikke flere der har lidt ideer ???
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 02:50 #4
<ole>

Jeg ved ikke, om det er for kedeligt, men hvad med en helt simpel HTML-tut. En lille forklaring og et textarea, hvor de selv kan sidde og skrive et sæt HTML- og body-tags ... sætte baggrundsfarve på ... skrive lidt tekst i H-, I-, B-, UL-, LI- og hvad-ved-jeg-tags. Så kunne de trykke på en knap og få resultatet vist. Noget à la:

<script type="text/JavaScript">
function testRes(str) {
    var win = window.open("","win","width=700,height=700");
    var doc = win.document;
    doc.open(str);
    doc.write(str);
    doc.close();
    win.focus();
}
</script>
<form onsubmit="return false">
<textarea name="code" style="width:700px;height:500px"></textarea>
<br>
<button onclick="testRes(this.form.code.value)">Se Resultatet</button>
</form>

Det er formodentlig en introduktion, der vil passe til alderens 'attention-span' - og så er det (måske) meget sjovt, man kan få resultatet at se med det samme(?)
Derefter kunne man jo kaste dem i retning af nogle mere seriøse tuts, hvis de synes, det er sjovt - og det har jeg indtryk af, mange (også) i den alder synes  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. november 2004 - 08:32 #5
Hej Ole, nå så du sover heller ikke så meget om natten S***
Nej er absolut IKKE for kendeligt, den er skisme da selvskrevet. Den skal da med på listen :D
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. november 2004 - 18:22 #6
Er godt på vej med opgaven, og siden der ikke rigtig sker noget i sp, kan jeg lige så godt lukke det ;)

<<tripple-x og olebole læg et svar så deler vi i 3, hvis det er ok med jer ?
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. november 2004 - 18:29 #7
jeg ønsker ik point, men vil da meget gerne have du smider et link hvis du er ved at være færdig så vi kan se hva der kom ud af det
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. november 2004 - 19:16 #8
ok fint nok. Skal nok se om jeg ikke kan huske det. Er i øjeblikket stadig på kravlestadiet. Er ved at definere hvad der skal være af indhold, og sidder og roder med forskellige design ideer, men er IKKE tilfreds med nogen af dem endnu, så de er foreløbig arkiveret i skrot mappen ;)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
23. november 2004 - 19:17 #9
....var egentlig i nat ret sikker på jeg endelige havde ideen, men nix duer ikke, så på den igen .p
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 19:22 #10
... sove ... ?!??!!! Nåååhhh ja, det kan du zq da også lave en tut over. Er det ikke sådan noget, teenagere gør?  :D

Og ja ... kast endelig et link. Har selv en datter på 12, der er ret godt fremme i skoene, så det kunne være, hun er interesseret  :)
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. november 2004 - 19:25 #11
ja man siger jo at nørder ik falder langt fra stammen Ole ;)
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 20:10 #12
Min ældste søn er uddannet multimediedesigner - og jeg underviste faktisk hans hold i deres JavaScript- og PHP-moduler, så deeeeeeet ......  ;D
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 20:15 #13
Før jeg begyndte at kode, arbejdede jeg 20 år som lyd/lys tekniker ... min far var også scenetekniker.
Min far, min søn og jeg er alle født den 7. juli.
Min ældste datter og hendes mor er begge født den 22. april.
Du siger bare til, når jeg skal stoppe ...

It runs in the fucking genes, triple-x  ;D
Avatar billede triple-x Nybegynder
23. november 2004 - 20:26 #14
hehe ;) tror hellere du må stoppe inden susanne bliver træt af mails *GG* men ja undrer mig skam ik at dine børn bliver nørder når faren sidder ved computeren klokken 3 om natten for at hjælpe andre med problemer :o)
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
24. november 2004 - 18:28 #15
S**** nå så det er jer der spammer min hotmail adresse. Hehe kunne jeg næsten sige mig selv..

takker for indspark i 2 ;)
(arbejder stadig med et design)