Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
21. november 2004 - 22:20 Der er 17 kommentarer

4 cd-rom dreve i en computer

Hvordan samler man en computer med 4 cd rom dreve?
Avatar billede mindless Nybegynder
21. november 2004 - 22:27 #1
Bruger en SCSI controller og 4 SCSI CD-rom drev ;-)
Avatar billede bredker Nybegynder
21. november 2004 - 22:29 #2
du skal have et controlerkort i , så er der plads til de ekstra drev
Avatar billede plx Nybegynder
21. november 2004 - 22:31 #3
Nu skriver du faktisk ikke noget om, at du også ønsker plads til harddiske :)

En ekstra controller kræver et ledigt PCI slot
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
21. november 2004 - 22:31 #4
Mindless.. Hvordan er det muligt?
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
21. november 2004 - 22:32 #5
self skal der også harddiske i.. :P
Avatar billede eskalation.dk Nybegynder
21. november 2004 - 22:33 #6
Hvor på edbpriser kan jeg finde det?
Avatar billede mindless Nybegynder
21. november 2004 - 22:35 #7
Hvis man bruger en wide SCSI controller er der plads til 15 enheder (CD-ROM, diske, tape-drev og andre) de skal bare have hver sit ID.
Avatar billede plx Nybegynder
21. november 2004 - 22:50 #9
Bare vær opmærksom på, at har du 4 almindelige IDE drev, kan du ikke benytte en SCSI controller.
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 08:38 #10
PLX > Hvad er det for noget sludder... selv hvis du har 40 IDE drev kan du bruge en SCSI Controller... Har selv ca. 10 IDE enheder og 15 SCSI i samme comp uden nogle problemer... 2x IDE Onboard, 1x IDE RAID Onboard, 2x SCSI PCI, 1x SCSI RAID PCI...
SÅ selvfølgelig kan man benytte sig at SCSI selvom man har 4 IDE enheder eller mere uden nogle problemer...
Avatar billede plx Nybegynder
22. november 2004 - 09:40 #11
Jeg snakker om at tilslutte IDE drev til SCSI interfacet..
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 10:45 #12
Hvor har du så lige den ide fra ? hvis du bruger en SCSI > IDE Adapter tæller IDE enheden stadigvæk som SCSI og derfor kan der stadigvæk sidde lige så mange som der er IDs til på Controlleren dvs 15 IDs hvis det er Wide...
Avatar billede plx Nybegynder
22. november 2004 - 12:01 #13
ja, du kan sætte en adapter på, men det fortalte historien jo ikke noget om. Hvis spørger blot render ud og køber en SCSI controller og regner med at kunne forbinde sine IDE diske direkte, så får han jo nok et problem..
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 12:28 #14
Ja men ikke et problem der har noget med 4 at gøre eftersom at der slet ikke kan sidde IDE enheder på en SCSI controller uden Adapter...
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 12:50 #15
Få eventuelt fat i en CD-Changer til 6 skiver eller sådan noget...
Avatar billede plx Nybegynder
22. november 2004 - 15:18 #16
Du har jo helt misforstået hvad jeg skrev. Jeg er 99% sikker på spørger har IDE drev. Han bliver så tilrådt at købe en SCSI controller. Jeg gør så blot opmærksom på, at de to ting ikke umiddelbart passer sammen..
Avatar billede mindless Nybegynder
22. november 2004 - 16:06 #17
Hvad med bare at læse min første kommentar en gang til? hint: "4 SCSI CD-rom drev"