Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 21:17 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Mit design deler sig i 2 ?

Hejsa,
Jeg har lige lavet et nyt design til min hjemmeside: www.technogeek.dk
Alt er som det skal være men hvis man sætter opløsningen højere op end 1024-768 deler designet sig i to ude i højre side :(
Hvad er der galdt siden den gør det ? Jeg har lavet designet i et ikke i to  ?

Mvh Daniel
Avatar billede sovsekoder Nybegynder
21. november 2004 - 21:23 #1
det er fordi baggrunden er "tilet". Din baggrund er nok et billede der er 1024 i bredden. Så når der skal vises mere end 1024 pixels i bredden gentages billedet...
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:04 #2
okey tak, hvordan ændrer jeg det ? eller kan jeg ikke skaffe en html kode der automatisk ændrer folks opløsning til l024 når de går ind på mit site ?
Avatar billede cob Nybegynder
21. november 2004 - 23:11 #3
Ændre folks opløsning - den går nok ikke... og heldigvis for det....
Hvis du insistere på at bruge sådan et "billede" som baggrund - så kunne du jo evt. lave et større billede, der tager højde for større opløsninger....
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:14 #4
hmm ?
Avatar billede morteeart Nybegynder
21. november 2004 - 23:16 #5
eller bruge no-repeat på baggrunden, så den ikke gentager sig, og så vælge en baggrundsfarve som passer
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:18 #6
gi mig links :D
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:19 #7
kan ikke vælge en baggrunds farve :D blir nød til at lave det om :D men hvilken størresle skal jeg gøre det i ?
Avatar billede morteeart Nybegynder
21. november 2004 - 23:21 #8
jo du kan..

<style type="text/css">

body,html
{
background: white url(ditbillede.jpg) no-repeat;
}
</style>

forresten så er dit side total fucked op i Mozilla Firefox.
Avatar billede morteeart Nybegynder
21. november 2004 - 23:22 #9
eller rettere.. dit iframe virker ikke , og det var vist bare backggroundbilelde som var sløvt.. sorry..

black er vist også en bedre baggrund.
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 23:22 #10
du kan også bare sætte din tabel til at udregne sin bredte i pixels... lige nu har du sat dens bredte til 100% hvis du vælger pixels bliver den aldrig større en de du har angivet.
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:24 #11
der er ikke lagt noget op på siden endnu
tester lige det der no repeat
Avatar billede olebole Juniormester
21. november 2004 - 23:25 #12
<ole>

I princippet skal du lave billedet i den størrelse, som det skal ses i - hvis det altså skal fylde hele vinduet ud. Ellers bliver det beskåret i mindre vinduer.

Dit billede fylder allerede næsten 45Kb ... det skal du i hvert fald ikke lave større  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:25 #13
Pixels lyder sku da ok .. hvad foreslår du jeg sætter den til i pixels ?
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 23:28 #14
til 1025pixels
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 23:28 #15
du kan sagtens sætte højden til 100% hvis den ikke giver problemer
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:31 #16
gaaahhhhh da jeg ændrede det til 1025 pixels gir det problemer med en opløsning på 1024 :)
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:32 #17
kan kun ændre i min menu ikke i selve billedet :(
Avatar billede dgr Nybegynder
21. november 2004 - 23:39 #18
morteeart, kan ikke finde ud af at smide dit html ind på mit site :-/
Avatar billede kalp Novice
21. november 2004 - 23:46 #19
dgr:

blev det for små eller for stort? den størrelse var bare et bud.. har svært ved at vurde den nemlig
Avatar billede dgr Nybegynder
22. november 2004 - 00:00 #20
billede delte sig i 2 ude i højre side.. ved ikke om det var rigtigt jeg kunne kun ændre pixels i menuen til venstre ikke i selve billedet..
Avatar billede kalp Novice
22. november 2004 - 00:09 #21
sorry.. sover lidt her

<body link="#FFFFFF" vlink="#FFFFFF" alink="#FFFFFF" background="Design7.jpg">

okay jeg troede det hele lå i en table.. og den table havde Design7.jpg som baggrundsbillede.. og så var det table som du skulle sætte til 1025pixels...

hvis du smider det hele ind i en table istedet så virker det...
Avatar billede dgr Nybegynder
23. november 2004 - 15:52 #22
fik ikke ordnetlig hjælp :(
Avatar billede olebole Juniormester
23. november 2004 - 16:06 #23
Næhh ... du måtte desværre nøjes med ordentlig hjælp  :)
Avatar billede dgr Nybegynder
23. november 2004 - 16:27 #24
ffs kunne ik bruge noget af det til noget.. den der skide html kode virker nada.. gider ikke lave et nyt design og jeg kan ikke lave om på størelsen da den ikke er i en tabel og gider jeg ikke lave om..
Avatar billede kalp Novice
23. november 2004 - 22:41 #25
smid det hele i en usynlig table så kan du godt.