Avatar billede erikmailand Nybegynder
21. november 2004 - 21:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

optag fra tv til pc

Hej eksperter
jeg står med et lille problem.

jeg overvejer at få et nyt grafikkort

- jeg skal kunne bruge mit tv som pc-skærm

- skal kunne spille rimlig nye spil

- skal kunne optage fra tv til hd

- Det er ikke nødvendigt at kunne se tvet på pc skærmen

men hvad betyder:

DVI
S-Video
VGA
Komposit Video

Clockhastighed
vidio hukommelse

Ved godt at dette kræver en længere forklaring, så jeg har valgt at give 45 point, som i nok er flere om at dele.
Er der evt andet jeg skal vide når jeg skal købe grafikkort?
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
22. november 2004 - 09:55 #1
DVI er digitalt altså det man f.eks. bruger til en TFT skærm
S-Video kan både være in/out-put til/fra TV
VGA er bare den standard man mere og mindre kører eller dvs er egentlig SVGA
Komposit Video Er Phono stik enten til in eller out put til eller fra TV

Det kort du skal hen og have fat i er et der har VIVO Video-In/Video-Out. eftersom at du både skal bruge TV-Out samt Video-In.
Ellers kan du altid sætte et TV kort i computeren også kører dit TV signal ind den vej igennem.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
22. november 2004 - 18:24 #2
Jeg har et godt grafikkort, men ville gerne kunne optage fra fjernsynes, så det  vil sige at det kan gøres med en tv/video indgangsadapter???
Fx. denne??

E-Tech TV Radio card Model: E-Tech TV Radio card    Tv/video/radio-indgangsadapter / PAL / TV/Video / 640 x 480 299 kr.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
23. november 2004 - 12:18 #3
har fundet den på edbpriser.dk
Eller er der en bedre løsning til billige penge.?
Avatar billede erikmailand Nybegynder
24. november 2004 - 12:18 #4
Har jeg oprettet spørgsmålet det forkerte sted?? det er første gang jeg har fået så lidt respons, men det er måske et svært emne!?

Mvh
Erik Mailand
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 18:41 #5
lukker :-(