Avatar billede weblockdk Nybegynder
21. november 2004 - 19:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hjælp til at afspille en fil i browser

Jeg ved ikke om javascript er den bedste løsning til mit problem, men jeg går udfra, at jeg kan få lidt vejledning herinde.

Jeg er ved at lave en hjemmside som indeholder 5 sider med gennemsnitlig 20 linier tekst på hver side. Jeg vil gerne give besøgende mulighed for, at få teksten læst op. Til dette formål har jeg indspillet 5 lydfiler i mp3 format.

mit spørgsmål går nu på, om det er muligt at lægge en play/stop/pause knap ind og programmere disse til, at kunne afspille de filer jeg lægger op?

det skulle helst kunne foregå "realtime" og uden at siden bliver for tung.

Hvis der evt. kunne henvises til scripts der kan downloades på nettet ville det være rart, da det er lang tid siden jeg har programmeret nogetsomhelst ;-)

takker på forhånd..
Avatar billede mjense173 Nybegynder
21. november 2004 - 19:45 #1
Du kan foreksempel bruge denne HTML kode:

<embed type='application/x-mplayer2' pluginspage='http://www.microsoft.com/Windows/MediaPlayer/' src='http://www.dig.dk/1.mp3' width='100' height='100' autostart='0' showstatusbar='0'>
Avatar billede mjense173 Nybegynder
21. november 2004 - 19:45 #2
Du skal lige justere parametrene så de passer til din side.
Avatar billede weblockdk Nybegynder
20. november 2008 - 23:30 #3
test
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 23:38 #4
<ole>

Det bedste resultat med hensyn til crossbrowser og -platforms understøttelse vil du få med en player, der er lavet i Flash. Der er masser - prøv en Google søgning  ;o)

Embed-tagget er ikke del af nogen HTML-standard, men bruger du Flash, kan du implementere playeren i valid HTML.

/mvh
</bole>