Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 18:25 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Gøre logo lidt juleagtigt

Hejsa

Er der nogen der kan hjælpe med at gøre vores logo lidt juleagtigt. Vil gerne have tilføjet lidt sne / pakker / juletræer / julenisser eller lign. som høre julen til. Logoet skal naturligvis være flot og stilfuldt *<:-)

Vores nuværende logo kan hentes her:
http://www.j2f.dk/pics/logo.psd

Se evt. følgende logo som viser lidt af det vi gerne vil have:
http://images-vip.napmia.miniclip.com/Images/miniclip_logo.gif
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 18:38 #1
Fonten i bruger, kan den downloades gratis nogen steder?
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 18:59 #2
Et forsøg - jeg har ikke den anvendte font, men måske betyder det ikke noget?

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10355

Jeg har givet det en rød baggrund - det passer dårligt til jeres side. På den anden side er det svært at se sne, hvis siden overvejdende er hvid c",)
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 19:12 #3
Fonten gør ikke det helt vilde for jeg kan rette den tilbage når den kommer over på min computer igen. Kan ikke helt huske hvad det er for en font men de kan I vist se når I åbner psd filen!

Weblex ... (og til andre også) ... der skal benyttes gennemsigtig baggrund som den nuværende´således at logoet falder ind i siden. Se evt. http://www.j2f.dk/

Kan sneen ikke laves med en sort kan eller noget så den kan være hvid på en hvid baggrund.

Det dur heller ikke at der er noget der hænger i logoet som kuglen da det kommer til at se klippet ud. Derfor ville pakker / julenisser / snemænd og lign passe bedre ind da de kan være omkring eller over logoet.
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 19:28 #4
Damn du virkede begejstret...

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10356

Jeg er sgutte så god til at lave giffer som du er. Men du får selvfølgelig psd-filen med tilbage, så du selv kan lave den bedre.
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 19:32 #5
bryder mig ikke så meget om den faldende sne eller kuglen.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. november 2004 - 19:45 #6
Total cool weblex, hvordan laver du sådan noget? Kunne du fortælle det?
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 19:46 #7
Kunne du nævne noget du kunne lide (grrr....):

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10357

Jeg har øvet mig lidt på gif-delen. Bliver det her ikke bedre?
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 19:53 #8
Se så snakker vi. Kunne du prøve at fjerne den smule sne du har smidt foran pakkerne? Og kan du lave en bedre snemand eller endnu bedre så vil jeg hellere have en sød julenisse!
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 19:55 #9
Tak pc-help. Det er rart at der trods alt er nogen, som kan lide mit arbejde c",)

Sneen på bogstaverne er bare tegnet med brush (5 px og små runde bevægelser). Derefter er der tilføjet lidt bevel and emboss (den mørke skygge).

Sneen i bunden er lavet på samme vis, dog uden bevel and emboss.

Snemand og kugle er nogen jeg havde liggende fra tutorials lavet fra denne side:

www.comigang.dk
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 20:01 #10
Jeg har flyttet lidt sne - jeg synes min snemand er god, så den ændrer jeg ikke. Hvis du vil have en nisse, bliver det ikke nu:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10358
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 20:01 #11
weblex ... jeg må da sige at det begynder at se godt ud ... specielt sneen og pakkerne ... bare vent ... du skal nok få den 100 % perfekt efter min smag! Og så er det ekstremt flot!
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 20:08 #12
havde ikke lige fået den sidste besked ... kan du ikke fjerne sneen helt fra pakkerne således at man kan se deres bund ... så kan jeg altid selv smide sned over dem. Og hvis du så lave den blå pakke lidt mindre så er det super!
Avatar billede tblaster Nybegynder
21. november 2004 - 21:21 #14
Den midterste pakke ser afskåret ud i både bunden og toppen. Og den højre pakker ser også afskåret ud i toppen. Og kan du ikke helt fjerne snemanden så der ikke er noget i højre side.
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 21:29 #15
Mht. den midterste pakke - ja hvorfor tror du, at jeg så gerne ville have sneen?

Mht. snemanden - nu har du fået psd-filen, så kan du bare fjerne den selv. Lagene ligger i mappen Snemand.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
21. november 2004 - 22:36 #16
Det er kanon weblex, er det lavet i photo shop det er det vel?
Avatar billede weblex Nybegynder
22. november 2004 - 06:23 #17
Jep - det er lavet i PS. Husk at lukke spørgsmålet c",)
Avatar billede weblex Nybegynder
25. november 2004 - 06:33 #18
tblaster -> vi blev vist færdige her, eller...?
Avatar billede tblaster Nybegynder
27. december 2004 - 19:13 #19
lukker...