Avatar billede p_burns Nybegynder
21. november 2004 - 18:16 Der er 9 kommentarer

airport express hastighed

Har købt mig en airport ekspress der forbinder min PC med min powebook. Overføre en del data trådløst, men undre mig over, hvorfor hastigheden er så lav (400 Mbyte på en time). Min PC viser fuldt styrke på signalet(max 11Mbit). Ligeledes gør min Mac.

Anyone?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2004 - 00:37 #1
Du har en ting på netværket der kører 10Mbit.
-derfor kører hele molevitten på lavt blus.

Måske ! ! !

Din PC er ikke indstillet til mere end 10Mbit ?

Måske ! ! !

400MB på en time kan også betyde en ringe fragmenteret disk i modtagermaskinen.
-eller ! ! !

Prøv med mindre hele mapper.
-én ad gangen.
Avatar billede tued Nybegynder
22. november 2004 - 08:49 #2
Er din basestation/hotspot sat op til at køre 802.11g altså den hurtige WLAN standard ???
Avatar billede aeblenet Nybegynder
22. november 2004 - 08:57 #3
Basestationen står som DEFAULT til en middel hastighed.
-dette kan du ændre med dit "AirPort Admin Utility", hvis du har en "Apple Airport Express Base"

Hvis det er en 1. eller 2. genrations-base du har er den helt gal.
-den kører kun 10Mbit og DEFAULT er vist nok 2Mbit ! ! !
Avatar billede p_burns Nybegynder
24. november 2004 - 21:03 #4
Min PC har et D-link Airplus 520+ installeret. Såvidt jeg kan se, kan det kun køre 802.11b. Jeg lader windows XP står for selve oprettelsen til Airport. I konfigurationen af d-link ser det ud til at hastigheden kan komme op på 22Mbit, men får altså kun 11Mbit ud ?
Det er en hel ny Airport, så generations spørgsmål kan der sættes hak udfor.
Avatar billede aeblenet Nybegynder
24. november 2004 - 22:50 #5
Kan man slå "Fuld Duplec" til og frfa ?
-den skal være slået tul . . .
Avatar billede p_burns Nybegynder
24. november 2004 - 23:30 #6
Ingen feature kaldet "Fuld Duplec"
Avatar billede aeblenet Nybegynder
25. november 2004 - 06:35 #7
kan du teste alle dimserne hos én du kender . . . ?
Avatar billede p_burns Nybegynder
27. november 2004 - 15:46 #8
hmmm... for besværligt !
Avatar billede aeblenet Nybegynder
27. november 2004 - 18:44 #9
Så finder vi nok aldrig ud af om det hele fungerer . . .