Avatar billede perp Nybegynder
13. marts 2001 - 13:13 Der er 1 løsning

fjernstyring / genvejsprogram / OLE-Automation

Jeg skal lave et program der kan lave genveje til et program. f.eks. sådan at når man trykker på en tastfunktion (f.eks. F3) så vil den udføre en komando i et andet program f.eks. word2000 eller lign.
Det programmet skal gøre er at åbne en submenu direkte f.eks.
Indsæt ->Autotekst ->Emnelinje ->Emne sådan at man slipper for enten at bruge de forskellige genvejstaster eller musen til det.
Jeg forstiller mig at det er noget med OLE automation men har ikke den største forstand på det.
Svar må gerne være lidt detaljeret da jeg ikke har så lang tids erfaring med delphi4, og jeg vil oxo gerne vide hvad de forskellige komandoer gør istedet for bare at skrive dem ned og køre programmet.

Avatar billede perp Nybegynder
17. maj 2001 - 00:42 #1
hmm. det er lidt forsent nu efter 2 måneder