Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
21. november 2004 - 16:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Flere styresystemer

Hey.
Er det muligt (på 3 forskellige harddiske i samme maskine) at installer både ME, XP, og Linux?
Hvis man kan, kommer det så til at være sådan at man kan vælge hvilket OS man vil bruge når man tænder maskinen?
Avatar billede overloaded Mester
21. november 2004 - 16:49 #1
jo, det hedder dualboot, men man skal bare huske at installere Windows først for ikke at skulle starte op med en diskette.
Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
21. november 2004 - 16:51 #2
Okay, så vil jeg da kaste mig ud i at installere det.
Avatar billede plx Nybegynder
21. november 2004 - 16:52 #3
me skal installeres før xp
Avatar billede buran Nybegynder
21. november 2004 - 16:52 #4
Det kan du nemt...
Jeg tror der nemmeste hvis du installrer ME, så XP da den godt kan finde ud af flere windows installationer samtidig, også linux da lilo/grub (eller hvilket boodloader du nu får) kan tage mange forskællige styresystemer samtidig...
Hvis du installere redhat, mandrake, suse eller ligende behøver du heller ikke vide hvad du laver, du at bare et par tryk med musen.
Avatar billede Slettet bruger
21. november 2004 - 17:19 #5
"behøver du heller ikke vide hvad du laver, du at bare et par tryk med musen."
Ja nu små slag det er nu altid en fordel at ha styr på sine partitioner
Avatar billede serverservice Praktikant
22. november 2004 - 10:29 #6
Hvis du har indlæst alle dine diske så start med at partitionere dem f.x. med fdisk, http://www.eksperten.dk/artikler/122
Når det er gjort og de er formatterede installerer du Me på C: derefter Xp og til sidst Linux
Avatar billede mmp00mmp Nybegynder
26. november 2004 - 22:22 #7
så lykkedes det mig endelig at få maskinen op og kører med alle 3 styresystemer :-D
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2005 - 15:32 #8
Hvad med at lukke spørgsmålet
Avatar billede serverservice Praktikant
05. januar 2005 - 15:40 #9
Lægger et svar hvis jeg har hjulpet , hvis ikke må du afvise