Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 09:14 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vurdering af firma

http://www.mindstormsystems.dk/shop/

Kender nogen til dem og evt har godt eller dårligt at sige om firmaet?
Avatar billede boye_14 Nybegynder
21. november 2004 - 11:02 #1
http://www.e-maerket.dk/sw146.asp?URL=www.mindstormsystems.dk <- hvis jeg var dig ville jeg købe ting et andet sted fx. edbpriser, shg eller itbutikken da alle de 3 sider har fået godkendt E-mærket.

Den side du har fundet har ikke fået godkendt E-mærket og derfor kan du ikke være helt sikker på at du får det du har betalt for.
Bare mit råd...
Avatar billede boye_14 Nybegynder
21. november 2004 - 11:34 #2
ved ikke om du kan bruge den, men hvis ja så er der et svar her..
Avatar billede melange Nybegynder
21. november 2004 - 12:05 #3
Lad mig se - når jeg gik ind på siden var det først som faldt mig i øjnene var en AMD64 3700+ cpu og nogle sjove gule ram.
Som den firefox bruger jeg nu engang er midterklikkede jeg på dem begge to (på billedet) for at åbne siderne i en ny tab.....men får i stedet smidt denne alert-box i hovedet: "Funktion ikke tilladt!" Siden kildekode bekræfter derefter at det bare er et "disable right click"-script som vist ikke virker ordenligt i firefox (for jeg kan skam godt højreklikke - og det er selv uden "allow right click"-extension).
Få det script væk! Selv om det kom til at virke ordenligt er det jo *kun* til gene for besøgeren, og de folk som har interesse i at kigge i kildekoden kan alligevel ikke stoppes fra det.

Desuden vil jeg tilslutte mig boye_14 - prøv at skaffe det E-mærke (http://www.e-maerket.dk/) :) når jeg laver en søgning inde på edbpriser vælger jeg som regl den billigste forhandler med E-mærker, og ikke bare den billigste forhandler. Man vil jo nødigt ende hos en foretning som chippen.dk
http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/chippendk-v-uffe-reiner-pedersen/
http://www.dr.dk/nyheder/tv/kontant/article.jhtml?articleID=150582
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=0&tID=219627
(for at bare at komme med nogle af det første hits på google)

Lidt i samme boldgade som E-mærket. Jeg kunne også godt tænke mig en knap som hed "profil" hvor jeg kunne læse om firmaet jeg handler hos, og en knap som hed "kontakt" hvor jeg kan få lidt ydderlig kontaktinformation (ikke bare det som står i bunden af siden med gråt).....ARRGGHH - en menu med de punkter findes jo allerede :) Men selv om det ligger "midt
på siden" så jeg den ikke før nu (har ellers browset rundt på siden i over 20minutter). Hvad med at gøre skriftypen lidt større, og lidt større kontrast til baggrunden (måske gul?).

Til sidst skulle jeg måske kommentere forsiden. Tingene der ser ret specielle, og ikke mindst dyre(!) ud. Det er ikke lige hvad en fattig studerende går efter :) Nu ved jeg godt der er gamere som kan finde på at spendere flere penge på en cpu end jeg en bruger på mad om året, men det ville være rart hvis der også var et godt tilbud på fx en ganske normal harddisk :) (btw -når jeg klikkede mig ind under "tilbud" var computeren på forsiden pludselig sat 2000,- ned - hvorfor er den ikke det på forsiden!)

Måske har jeg været lidt hård at høre på med al min kritik, men generel konklussion må være:
Pæn og nyedelig side (juletræet må dog godt vente til den 1. december - men lad gå for denne gang ;) ), men stort udvalg og priser som bestemt er til at leve med (når man ellers får klikket sig ind på undersiderne). Hvis i får skaffet et E-mærke samt kigget på de andre ting jeg har nævnt vil jeg bestemt betegne mig selv som en potentiel kunde :)

håber du kunne bruge det til noget :)

mvh

melange
Avatar billede freehelp Praktikant
21. november 2004 - 12:07 #4
Beklager melange - men det ikke en site vurdering, men om nogen til til siden som helhed hvad angår handel :-)

Boye14. Beklager men jeg søger ikke råd til hvor jeg ellers skal handle. edbpriser kan du ikke handle på men via :-)
Avatar billede melange Nybegynder
21. november 2004 - 12:10 #5
freehelp: ahh - beklager. Så misforstod jeg spørgsmålet :)
nå - men da jeg aldrig har set dem før, kan jeg desværre ikke være til meget hjælp så.
Avatar billede bb_maze Nybegynder
21. november 2004 - 12:13 #6
http://www.edbpriser.dk/adresse/dealer_info.asp?ID=342
Så kan du se hvad det opfylder af edbpriser.dk's krav... (de grønne boxe)

Det var umiddelbart det eneste jeg kunne finde - desværre..

Hygge
Avatar billede mindstormsystems Nybegynder
21. november 2004 - 19:09 #7
For at starte fra toppen:

"disable right click" funktionen er slået til da vi har oplevet at de forskellige produkt billeder på vores side bliver kopieret til anden side. Vi er klar over at med lidt tålmodighed kan man sagtens finde nøjagtig de samme billeder andre steder men vores er dog erhvervet gennem vores leverandørere. Men hvis det virkelig er til gene vil vi med opfordring fra andre gerne fjerne.

E-mærket er en glimrende ordning og er et af de tiltag som vi ser på i det nye år. Vi er relativt nystartede. Det skal siges at vores shop er drevet igennem en løsning af www.dandomain.dk og er derfor allerede godkendt til E-mærket.

Hvad angår vores design og placering af de forskellige menuer så er vores side i konstant udvikling og vi forsøger at gøre den så brugervenlig som mulig. Dine forslag Melange er modtaget og bliver taget til efterretning.

Hvad angår priser på nogle af vores produkter så synes vi i de fleste tilfælde at vi er konkurrence dygtige, dog er der visse ting som bare er dyrere pga. at det er det nyeste skrig eller nyeste teknologi. Vores målgruppe er "Gamere" og computer interesserede som primært bruger deres PC til grafikkrævende spil såsom Half Life 2, Farcry og Doom3.
Computeren du nævner Melange så er det 2 forskellige systemer som du fejlagtigt mener er ét. MINDSTORM ATHLON 64 EXTREME http://www.mindstormsystems.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=453 som rigtigt nok er på tilbud og MINDSTORM ATHLON 64 ULTRA http://www.mindstormsystems.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=449 som er til de virkelige feinschmeckere :)

Juletræet er vores bidrag til juleræset som må siges at være i fuld gang ;)

Men tak for den konstruktive kritik og kom endelig med mere da vi altid prøver at opfylde potentielle kunders ønsker.

Med venlig hilsen

Michael Sørensen
Indehaver
MindstormSystems.dk
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 08:29 #8
Bare du husker jeg har afbestilt de RAM du skulle skaffe :-)
Avatar billede freehelp Praktikant
22. november 2004 - 17:27 #9
Tak for indsats men de svar jeg søgte udeblev. Dog tak for jeres interesse