Avatar billede pede15 Nybegynder
20. november 2004 - 17:13 Der er 5 kommentarer

"Generic Host Process for Win32 Services encountered a problem"

Jeg har lige formateret mit system og installeret Windows 2003 Server, Standard Edition - og får så denne besked:

"Generic Host Process for Win32 Services encountered a problem"

- Jeg har googlet lidt rundt, og de fleste steder nævner folk Blaster-virussen som værende problemet. Men alle de guides jeg har kørt igennem har ikke hjulpet, efter som jeg som ikke kan finde hverken virussen som en kørende process - eller nogen umiddelbare tegn på blaster-aktivitet i regdb'en. Endvidere har jeg kørt housecall online virusscan fra TrendMicro, og Panda's online virusscan - ingen af dem fandt noget - OG så har jeg installeret AVG 7.0 og scannet med nyeste virus-def - Hvilket også var resultatløs.

Hvad pokker sker der???

Håber i kan kaste lidt lys over denne besynderlige fejl.

Mvh
Peder Nielsen
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
20. november 2004 - 17:27 #1
Avatar billede pede15 Nybegynder
20. november 2004 - 18:03 #2
Jep, den var jeg også forbi - men det artiklen beskriver er desværre ikke tilfældet. Jeg har ingen printer eller lignende tilsluttet. Lygten (søger) ser jeg heller noget til. Det fungerer fint - ingen problemer i "Denne computer" - men dog oplevede jeg at jeg ikke kunne se mine netværksforbindelser - hvilket skyldes at servicen som sørger for dette - var gået ned. Hvorfor den var gået ned, ved jeg så ikke.

Jeg har en fornemmelse af at nogle af de services som burde køre, er blevet slået fra (disabled). Jeg tjekkede Event Viewer, og fandt en masse fejl, forårsaget af en eller flere manglende services.

Jeg har ladet computeren stå og lave ingenting, og 2 gange er den herlige 60-sekunders meddelelse poppet op. Jeg afbrød den første gang med shutdown -a, men efter ja.. en 10 minutter vil jeg tro, kom den igen. Jeg har endnu ikke testet om fejlen forekommer når jeg ikke har forbindelse til nettet.

Jeg overvejer at prøve med en frisk installation - igen... Men jeg vil gerne finde ud af grunden til denne/disse fejl inden - så laver den samme fejl igen - hvad en det så var..

Mvh
Peder
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
20. november 2004 - 18:09 #3
Prøv at sætte firewall på din internetforbindelse.
Det gør du i indstillinger | netværksforbindelse | lanforbindelse
klik egenskaber | avanceret, sæt hak i den øverste boks "beskyt computeren ..."

Herefter genstarter du og den skulle nu gerne holde op med at genstarte. Så skal du på windowsupdate og hente alle kritiske updates.
Til sidst scanner du med virusscanner for at fjerne virus'en hvis den kom ind.
Denne er udmærket: http://danborg.org/spy/mwav/mwav.exe
Genstart i fejlsikret tilstand og kør en scanning.
Sæt den op så den scanner alle filer.
Avatar billede pede15 Nybegynder
12. juli 2005 - 11:08 #4
Ååhh ja.. endnu et spørgsmål der gik i glemmen...  - Jeg fik mit system til at køre men det er så lang tid siden at jeg ikke kan huske om det var din løsning der hjalp med til det eller om det var en frisk installation. Anyway:

tonnybrandt - læg et svar så får du pointene.

Mvh Peder
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
12. juli 2005 - 12:20 #5
Ok, her er svaret *s*