Avatar billede worm Nybegynder
13. marts 2001 - 11:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installering af brænder på ældre pc.

Jeg er ved installere en brænder (sony 8-4-32) for en kammerat. Pc\'en er en 300 mhz k62 med 98 mb ram og 3 gb HD. Problemet er at den kører ekstremt langsomt, efter at jeg har sat drevet i. Jeg har sat den som slave på både HD og cd drev, men uden effekt på hastigheden. Pc\'en kan godt finde drevet og kan også læse fra det. Bundkortsfabrikatet kender jeg ikke, men chipsættet er VIA apollo mvp3. Vil det hjælpe at installere via 4in1 4.28, eller hvad kan der være galt. Er pc\'en evt. for lille til en brænder. På forhånd tak.
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 11:11 #1
Så er det nok et Epox board... Tror jeg :)
Avatar billede hotpop Novice
13. marts 2001 - 11:12 #2
tkirk> jeg har en Ricoh 8x4x32 brænder og den kører ikke specielt langsomt her!
Avatar billede makse Nybegynder
13. marts 2001 - 11:13 #3
Du skulle måske prøve at sætte den som master, og så CD-Drevet som slave i stedet for.

Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 11:14 #4
hotpop> Jeg skrev \"Tror jeg\" ;o)
Avatar billede makse Nybegynder
13. marts 2001 - 11:17 #5
Prøv de to her:
VIA driver:
http://www.via.com.tw/drivers/4in1425(1)a.zip

VIA PCI Bridge (for VIA Apollo MVP3 only)
http://www.via.com.tw/drivers/pci16w.zip
Avatar billede momoney Novice
13. marts 2001 - 15:12 #6
Du skal følge makse råd.
jeg havde de samme problemer med min brænder.
min maskine svare meget godt til din/hans.
Jeg køre med en PleXwriter 12/10/32 A og den køre uden problemer efter at den blev sat som master.....
Avatar billede mal Nybegynder
13. marts 2001 - 20:16 #7
Jeg er ret enig med makse ...

Hvis du kan kun har en harddisk ... så sæt harddisken og Cd-rom drevet på på den primære controler og brænderen på den sekundære ...
Avatar billede hotpop Novice
13. marts 2001 - 20:20 #8
tkirk> øhh... Hvorfor? Det er da et af de mest stabile bundkort man kan få!?
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 20:22 #9
Det var ikke så meget det jeg tænkte på. MVP3 er ikke på så mange bundkort, og siden han skrev at han ikke var sikker på det, skrev jeg det nedenunder. Har ikke klaget over stabilitet med det! :)
Avatar billede hotpop Novice
13. marts 2001 - 20:25 #10
okay, så er det på det rene ;-)
Avatar billede tkirk Nybegynder
13. marts 2001 - 20:38 #11
...havde dog problemer med et nVidia Riva TNT 2 Ultra på et... ;D
Avatar billede hotpop Novice
13. marts 2001 - 20:42 #12
det har jeg godt nok hørt før det problem og at de ikke ville gøre noget for at rette det...