Avatar billede engelbasse Nybegynder
19. november 2004 - 18:46 Der er 9 kommentarer

Bundkort kan ikke finde SATA harddisk

Jeg har netop samlet en ny computer med et ABit K8V Pro 3rd Eye MOBO og en WD 74GB Raptor SATA HD. Men BIOS kan ikke finde HD og computerens højtaler hyler konstant når den er tændt.

Jeg går ud fra hyleriet er fordi den ikke kan finde nogen HD.

Det er ihvertfald problemet med HD jeg gerne vil have hjælp til.

Tak!
Avatar billede freehelp Praktikant
19. november 2004 - 18:59 #1
har du installeret tredjeparts drivers?
Avatar billede freehelp Praktikant
19. november 2004 - 19:03 #2
Du skal installere SATA controlleren i windows med mindre du har installeret windows på den så skal du oprette nogle disketter fra bundkorts CDén som du fik med og så trykke f6 under installationen for at installere dem.

http://www.eksperten.dk/spm/560061
Avatar billede gudmundp Praktikant
19. november 2004 - 19:28 #3
Måske skal du sætte den til i bios
Avatar billede engelbasse Nybegynder
19. november 2004 - 21:18 #4
Takker for svaret, Freehelp. Jeg tildeler point og lukker
Avatar billede engelbasse Nybegynder
19. november 2004 - 21:21 #5
Hvis jeg altså bare kunne finde ud af hvordan man gør det...
Avatar billede egidiussen Nybegynder
19. november 2004 - 22:19 #6
Du kan ikke fordele point til freehelp fordi han ikke har lagt et svar...
Avatar billede freehelp Praktikant
20. november 2004 - 08:25 #7
Nej tak
Avatar billede freehelp Praktikant
11. december 2004 - 15:25 #8
hallo!
Avatar billede freehelp Praktikant
24. december 2004 - 12:45 #9
Kunnne du evt bruge samme tid her nu på feedback, som du brugte da du oprettede spørgsmålet!?