Avatar billede skawboen Nybegynder
13. marts 2001 - 10:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Intel Processer og Bundkort hvad for et bundkort kan i anbefale

hvad for et bundkort kan i anbefale til en Processer:
Intel Pentium III EB 800MHz In-a-Box (PC133)
16KB Data & 16KB Instruction L1 cache 800MHz
256KB L2 cache 800MHz
28 Million transistors
0,18 micron processor
FC-PGA: 1,6V
Including Cooler
Bundkort 1: eller 2: eller er der noget der bedder der skal være grafik og lyd på bundkortet
1:
Asus CUSL2-SWA
CPU: Celeron
FC-PGA Pentium III 500-? MHz
Chip: Intel 815E
Slots: 6 PCI/2 CNR/1 AGP /VGA /Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100 SCSI: None
Ram: 3 x 168-pins
Cache: On Chip
2:
MicroStar 815EP Pro-R (MS-6337 V3.0B) ATX
CPU: FC-PGA Celeron & Pentium III 500MHz~1GHz
Chip: Intel 815EP
Slots: 6 PCI/1 CNR/1 AGP /VGA /Audio
IDE: 4-Ultra DMA/100 RAID SCSI: None
Ram: 4 x 168-pins
Cache: On Chip
Avatar billede limemedia Nybegynder
13. marts 2001 - 10:10 #1
1\'eren absolut... jeg har selv lige erhvervet en CUSL2 og en 800EB\'er og det spiller kanon :))
Avatar billede cstern Nybegynder
13. marts 2001 - 10:13 #2
Du kunne også overveje Intels eget D815EEA som har både grafik, lyd og LAN indbygget (fås også uden LAN).
Avatar billede redbastard Nybegynder
13. marts 2001 - 10:13 #3
der skal ikke være lydkort eller grafik kort på bundkortet hvis du vælger et med det, vil det være klogt at vælge et hvor der findes en jumper så det kan slåes fra igen. Hvis du skulle finde ud af at det ikke er godt nok kan du altid opgradere senere
jeg ville vælge asus
der er god support og de er kendt for at lave kvalitets produkter
og
Avatar billede cstern Nybegynder
13. marts 2001 - 10:16 #4
intel 815 baserede bundkort har \'by design\' altid indbygget grafik. Det slås fra ved at indsætte et andet grafikkort i AGP soklen.
Avatar billede cstern Nybegynder
13. marts 2001 - 10:17 #5
(PS: alle de her nævnte bundkort benytter i815 chipssættet). Lyd slås normalt fra ved en indstillig i BIOS.
Avatar billede skawboen Nybegynder
13. marts 2001 - 10:30 #6
Tak for hjælpen alle sammen det bliver et Asus CUSL2-SWA Jeg køber
Avatar billede tjmo Nybegynder
13. marts 2001 - 15:46 #7
kanon køb det vil jeg også selv have valgt
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2001 - 16:21 #8
Du bør overveje at investere i et bundkort med plads til DDR-Ram de er 2x så hurtige som SD-Ram og fåes til fair priser men jeg mener kun det fåes til AMD baserede bundkort