Avatar billede garfieldzx Nybegynder
19. november 2004 - 00:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

en person har overtaget min msn

Hej.

Jeg skriver ikke dette på vegne af min selv, men af hensyn til 2 jeg har hørt om har fået deres msn "highjacket"
Det ene tilfælde, er en person logget ind og udspurgt en anden msn (dette kan gøres ved at finde koden)

Det andet tilfælde:
2 mennesker A og B sidder ved 2 putere (se'følig) de sidder på samme net, men pludselig var der mens A og B snakker skriver A en masse ting, som A ikke gør fra A's puter, dvs der har været en inde samtidigt med at A og B var online, og skrevet fra A's navn (der var stadig kun A og B i samtalen)

Håber at der er nogen der kender en løsning på dette!

Takker
Avatar billede mtj Nybegynder
19. november 2004 - 05:35 #1
Det er så vidt jeg ved ik muligt at være online med samme bruger på msn på en gang, i det nummer to logger ind bliver numemr 1 loggede af.. og står at brugeren kommer online på en anden computer... ellers ville jeg prøve at se efter spy-ware på computeren han sidder ved eller ændre koden. men tror det måske er fordi han bruger et hacker program til direkte at få adgang til computeren,  og der findes mange måder at beskytte sig mod det. find nogle firewalls, eks, og få gennem søgt computeren efter spyware
Avatar billede ranglen Nybegynder
19. november 2004 - 06:11 #2
Hvis hijackeren sidder på samme lan som A og B, har han alle muligheder for at lave sjove ting. Han kan f.eks. omdirigere trafikken mellem A og B, så alt går gennem ham. Det vil gøre ham i stand til at gøre mange sjove ting.

Eller hvis en af de to hosts er inficeret med en trojansk hest, kan det også nemt gøres.

Det var to muligheder..
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
19. november 2004 - 13:51 #3
Hej

Der var kun A og B på den lan forbindelse.
Avatar billede zauberkuh Nybegynder
02. december 2004 - 20:20 #4
B bruger tydeligvis Messenger Discovery. Ved at bruge det program, kan man skrive !imitate <tekst>, og så bruger han A's navn og skrift. Han skriver på intet tidspunkt fra A's bruger (i dette tilfælde ville A også blive logget af, da der kun kan være én online med samme mail).
Avatar billede garfieldzx Nybegynder
26. august 2008 - 20:03 #5
lukker her oz...