Tildele rettigheder fra computer i Workgroup?
Jeg vil gerne dele en folder mellem to computere (begge XP PRO) uden at skulle oprette en fælles bruger / ny bruger på den computer, hvor folderen ligger på. Begge computere er i samme workgroup.Jeg har en folder kaldet "minfolder" på computeren "PC1". Den vil jeg gerne dele, så brugeren "jens" på computeren "PC2" kan få adgang til den. Brugeren "jens" er IKKE oprettet på "PC1". Er det muligt at tildele "jens" rettigheder til at tilgå "minfolder" uden at oprette ham på "PC1"? Et eller andet sted vil jeg gerne kunne gå ind under "sharing" på "minfolder" på PC1 -> vælge "permissions" -> trykke "add" -> og skrive "PC2\jens" men det kan jeg ikke :-(. Jeg har prøvet at rode med local security settins for at tilføje "PC2" eller "PC2\jens" til local security, men det er ikke rigtigt lykkedes (måske er det også den forkerte strategi ??).
Jeg vil gerne begrænse adgangen til den delte folder, så jeg har slettet adgangen for "everyone".
mvh Thomas