Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 19:46 Der er 82 kommentarer og
1 løsning

Web designer søges/+Grafiker

Hej.

Jeg står her og skal til at lave en Half Life 2 side. Da jeg ikke er god til at lave designs selv. Tænkte jeg I eksperter MÅSKE ville lave et for mig. Regner ikke med at I vil. Men det kunne være så super dejligt hvis I kunne lave et design med banner farver og det hele.
Her hvordan det ska se ud:

En flot, rimelig stor side. Farverne er i sølv og orange (Lidt som half life 2 orange).
Jeg håber det er nok.
Det bedste design får point.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 19:47 #1
Og forresten. Der er desværre ingen penge i projektet. Men hvis jeg måske ka hjælpe med noget herover kunne det være alle tiders :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 19:49 #2
Forresten. Siden hedder HLife-2.tk.
Banneret skal være sådan. Nogen Half Life 2 billeder og sådan og så noget orange+sølv
Overskriften i banneret ska være: Half Life 2
                                  HLife-2.tk
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
17. november 2004 - 19:58 #3
det er kun designet du søger ik ?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 20:01 #4
Jo. Altså et fuldt design (forsiden) Som skal redigeres i Dreamweaver MX.
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
17. november 2004 - 20:08 #5
jaja det er fint.. skal da nok lige kigge på det :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 20:09 #6
Det er jeg godt nok glad for :).. Gordon Freeman (hovedpersonen), må gerne indgå i banneret. Måske nogle monstre, og det der lambda mærke eller hva det hedder.. :)
Tusind Tusind tak :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
17. november 2004 - 20:23 #7
Hvornår begynder du på det? :)
Avatar billede minus Nybegynder
17. november 2004 - 22:20 #8
hvis du spørger herinde, så ved jeg ar du får flere svar :)

http://www.eksperten.dk/spm/Opgaver/Grafiske-opgaver/Design/ - Weblex gør et kanont arbejde. Prøv evt at få fat på ham :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
17. november 2004 - 23:16 #9
hmm det er der nu en del der gør efter min mening....

ikke for at tvære i det
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
18. november 2004 - 00:13 #10
leger med det imorgen (idag)..

http://frip.dk/chokobear/ kunne ikke dy mig, havde den lige liggende.. men der skal nok komme en der er bedre :)
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
18. november 2004 - 00:39 #11
http://frip.dk/chokobear/ her har du to forslag...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
18. november 2004 - 14:17 #12
Hvis jeg ska være helt ærlig kan jeg faktisk ikke så godt lide dem.. Det må gerne være et design med menu i venstre side. Nyheder i midten, og måske screenshot of the day. Selve gordon freeman billedet ka jeg ikke så godt lide. Det mener lidt for meget om half life 1
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
18. november 2004 - 14:18 #13
Det må meget gerne være et enkelt lyst (sølv og orange) design. Farvestilen lidt alla den her side http://www.dunni.frac.dk/
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
18. november 2004 - 16:13 #14
En rigtig flot gamingside som virkelig viser noget om spillet..
Avatar billede chokobear_dk Nybegynder
18. november 2004 - 17:04 #15
ja okay.. vidste ikke helt hvad du var ude efter, men okay skal da lige prøve mig frem
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 18:54 #16
Laver du stadig på den?
Avatar billede weblex Nybegynder
19. november 2004 - 19:54 #17
Jeg kigger måske på det i løbet af weekenden - nu har minus jo omtalt mig alt for venligt c",)

Kan du vente så længe...?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 20:03 #18
Det kan jeg godt :).. Tusind tak :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 20:11 #19
Det må gerne ligne den her side. Meget gerne tekstområdet der med det gennemsigtige. Det skal bare være lidt mere "orange" i det. http://www.hlife2.frac.dk/hl2/index.htm
Avatar billede weblex Nybegynder
19. november 2004 - 20:58 #20
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:02 #21
Der er ikke meget half life 2 i det.. Altså Gordon Freeman vil jeg helst ha med på siden. Gerne stor.. Ligesom på den side jeg viste dig
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:08 #22
Skrifttypen  i banneret kan jeg heller ik så godt li..
Avatar billede weblex Nybegynder
19. november 2004 - 21:17 #23
Hvis du allerede har bestemt dig til disgnet i linket, synes jeg du skal kontakte dem. Jeg gider ikke lave en efterligning...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:33 #24
Okay.. Så lad vær med det.. Vi må se hva vi ka finde på...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:35 #25
Vil gerne have du bruger denne font http://www.1001freefonts.com/winfonts/actionforce.zip

eller en der ligner
Avatar billede weblex Nybegynder
19. november 2004 - 21:37 #26
Det siger vi da bare - du får lidt at slutte med c",)

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10341
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:38 #27
Men vil gerne have designet skal lige inden for sorte linier ligesom det design jeg viste dig. Det er vel ik for meget efterligning?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:41 #28
Det ser meget godt ud det der :) Kan meget godt li det der lambda mærke ved menuen.
Hvis du kunne skrive "Menu" ovenfor navigationen med et fedt font kunne det være alletiders
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:43 #29
Det der lambda mærke du har her: http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view.nhtml?profile=upload&UID=10332  kunne det evt. komme ind i banneret på en måde og være lidt gennemsigtigt måske? Det ku være rigtig fedt
Avatar billede weblex Nybegynder
19. november 2004 - 21:55 #30
Vi gider ikke mere i aften - men her lidt at tænke på til i morgen:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10342
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
19. november 2004 - 21:56 #31
Jep. Tusind tak :)
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 10:31 #32
Jeg er ved at dømme den færdig - hvad siger du? Jeg har lige fyldt lidt indhold på, så er den nemmere at vurdere:

http://www.sitecenter.dk/weblex/upload/view_alone.nhtml?profile=upload&UID=10344
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 10:39 #33
Det ser godt ud det der :). Vil gerne have psd filerne med hvis det kan lade sig gøre :).. Og det der screenshot det er altid nemt at skifte ud?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 10:39 #34
Jeg skal lige noget er tilbage om ca. 2 timer..
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 10:49 #35
Selvfølgelig kan du få psd-filen med - drop en mailadresse, og den er så godt som på vej c",)

Screenshotet ligger på en særskilt layer. Hvis du ved hvordan du tilpasser et billede, kan det udskiftes på 12 sekunder (ca.).
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 11:29 #36
Du sender den bare til: jakobvester33@hotmail.com
Helst i en winrar eller zip fil :)
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 11:37 #37
Mail på vej - den er lidt stor så bekræft lige du får den...
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 11:41 #38
Den er ik kommet endnu
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 13:37 #39
Den er stadig ik kommet..
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 13:38 #40
Prøv at sende den til: hlife2@frac.dk
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 13:53 #41
Er du der stadig?
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 14:15 #42
Vi har gæster, så jeg er lidt ustabil lige nu ;o)

Prøv her om 5 minutter:

http://www.weblex.frac.dk/Upload/Halflife.psd
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 14:25 #43
Får jeg ikke osse selve designet? Altså hvor der er klar til at blive skrevet og ændret på i dreamweaver? Altså som en html fil?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 14:42 #44
Er nemlig ik så god til at få en psd layout fil over til en webside..
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 14:44 #45
Men du ka måske guide mig igennem eller måske gøre det for mig?
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 16:45 #46
Jeg kan godt lave en html-fil med designet. Men hvordan vil du have det: som et stort billed som baggrund på siden, eller slicet op. Og hvis det sidste, hvordan vil du have det slicet op - det kan jo også gøres på en del måder :o)

Hvis du har Photoshop (og det har du vel siden du efterspørger psd-filen), så vil det være en stor fordel for dig at sætte dig ind i opslicing af filen. Normalt slicer jeg designet op og hælder det over i imageready, som kan lave html-siden sat op som en tabel. I imageready kan man også lave mouseovereffekter m.m.

Tutorial i slicing finder du her:

http://www.greycobra.com/tutorials.php?tutorial=view&id=34
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 16:54 #47
Det her er godt nok svært at forklare :)
Jeg prøver mig frem.
Når man har slicet noget op kan man så ændre noget. feks. at sætte skygger i banner osv.?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 17:05 #48
Nu har jeg fået slicet det hele op. Og åbnet det i Dreamweaver MX. Hvordan ka jeg så gøre så jeg ka skrive i det felter jeg har slicet op?
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 17:19 #49
Spørgsmål 1
Der er (så vidt jeg ved) ikke direkte integration mellem dreamweaver og photoshop. Så du kan ikk bare ændre noget på tegningen og få ændringerne med i html-filen. Hvis du i stedet brugte Golive, ville du have den direkte integration.

Hvis du altså ændrer på billedet er du nødt til at lave nye slices og skifte de relevante ud (slices gemmes i psd-filen, så du mister dem ikke).

Spørgsmål 2
Hvis du har tekstfeltet i en særskilt slice og i en tabel, som i tutorialen ovenfor, sætter du bare slicen på som en baggrund i stedet for som et billede.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 17:31 #50
Hvordan sætter jeg den som baggrund?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 17:34 #51
Altså et billede som baggrund..
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 17:45 #52
Jeg kender ikke dreamweaver - men du skal bruge html-koden:

<td background="dinfil.jpg"></td>

i tabelcellen.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:09 #53
Nu er jeg ude af den. Vil du ik gøre det for mig hvis jeg sender dig webfilen?
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 18:31 #54
Øhhh - hvad mener du med webfilen?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:35 #55
I ImageReady gjorde jeg sådan her: Save Optimized as: Navn
og så: HTML and images. Så er der en html fil og en mappe med alle billederne som er skåret ud..
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 18:39 #56
Så er jeg med - det må du gerne prøve at sende til mig. Du har min adresse fra før? Ellers var det weblex@frac.dk
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:40 #57
Yes :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:44 #58
Så er den sendt!
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:46 #59
Den gad ik sende. Fik en mail fra mailer-daemon@frac.dk tror jeg. Skriver: User is over quota .. Tror jeg nok han skrev..
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 18:57 #60
Hmm hva gør vi?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 19:15 #61
?????
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 19:21 #62
weblex (at) gmail.com
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 19:25 #63
Den er hermed sendt
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 20:30 #64
Modtaget - kigger på det snarest...
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 20:43 #65
Nemmere end jeg troede - der skulle være en mail på vej. Du havde slicet på en måde, så jeg kunne gå til den uden videre :o)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 21:37 #66
Det lyder godt :)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 21:39 #67
Det der screenshot. Det har jeg tænkt mig at skifte ud hver uge. Hvordan det? Samtidig med skyggen yderst på screenshottet stadig er der?
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 21:39 #68
Det betyder, at du ikke har modtaget det? Jeg prøver lige at sende igen...
Avatar billede weblex Nybegynder
20. november 2004 - 21:52 #69
Jeg kan se at du har slicet screenshotet ud - så gælder det jo bare om at lave et screenshot, som passer i cellen. På den vis bevarer du jo ramme og skygge.

Har du fået html-filen...?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 22:10 #70
Ja jeg har fået det.. Skyggen den sidder der lige meget hvad?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
20. november 2004 - 23:40 #71
Tænkte om den sølv vandret bar lige nedenunder banneret om du ku gøre så man ka skrive i den. Ska ha sat nope.dk koden derind :)
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 08:00 #72
Spørgsmål 1
Nahh - skyggen ind over billedet vil ikke sidde der, hvis du følger opskriften ovenfor. Skyggen rundt om rammen vil derimod være der.

Løsningen er at tilføje skyggen på dit screenshot inden du ligger det på:

1) Tilpas størrelsen på dit screenshot - 110*129.
2) Vælg layer style og inner glow. Blend mode normal, opacity 40%, farve sort (resten default).

Så får du skygge- effekten :o)

Spørgsmål 2
Jeg sender lige en ny mail indeholdende designet, hvor der er mulighed for at skrive i den vandrette bjælke.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
21. november 2004 - 12:13 #73
Har du sendt? For jeg havde ik nok plads før men det har jeg nu..
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 12:36 #74
Jeg er ved at sende igen :o)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
21. november 2004 - 16:10 #75
Så siger jeg bare tusind tusind tak for hjælpen
Avatar billede weblex Nybegynder
21. november 2004 - 16:32 #76
Det er bare i orden - glæder mig til at se det færdige resultat :o)
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
27. november 2004 - 19:30 #77
Er du her stadig? Jeg har nemlig et problem. http://www.hlife2.frac.dk/test/chars.htm gå derind med en opløsning på 1024*768 i fullscreen. Der står teksten ved siden af billedet. Har bare lavet en ny layer. Prøv så at tage en højre opløsning eller gør vinduet mindre. Så flytter teksten sig. Det skal den ikke! Ka du ik gøre noget. Det gælder på alle characters sider+weapons
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
27. november 2004 - 19:31 #78
højre=højere
Avatar billede weblex Nybegynder
27. november 2004 - 19:51 #79
Jeg er ikke den bedste at spørge til råds mht. til kodningen.

Hvis det var mig ville jeg lave det som en 2-cellet tabel i cellen - 1 celle til billedet og en til teksten.

Men som sagt er jeg ikke videre skrap. Jeg tror, at mange ville foretrække noget css, men det har jeg ikke meget forstand på.
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
27. november 2004 - 20:45 #80
Ok!
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
28. november 2004 - 14:44 #81
Jeg har fået det lavet nu :)
Avatar billede weblex Nybegynder
28. november 2004 - 14:47 #82
Jep - det ser nydeligt ud. Hvad var løsningen?
Avatar billede jakobvester3 Nybegynder
28. november 2004 - 15:37 #83
Din løsning med tabel :)