Avatar billede kox Nybegynder
17. november 2004 - 11:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

ny udi backup: hardware og software

hej eksperter,
min kæreste (jaja hende igen) har en masse utroligt vigtige filer på sin computer, som hun løbende arbejder med, og nu melder ønsket sig så om backup. det er noget jeg aldrig har fået sat mig ind i, rigtige mænd klarer sig med en formattering og alt det der...
jeg tror spørgsmålet kan deles op i 2:

1. der er cd-brænder 16x på computeren (jeg har dvd-brænder som kunne byttes rundt), men kan man få noget hardware der er hurigere og mere fleksibelt (og ikke koster en bondegård), evt usb-tilsluttet? hvad bruger 'man'? vi kører ikke server eller noget fancy, bare xp begge to, dog på netværk.

2. der skal vel bruges noget software, evt. freeware, hvor man vælger hvilke mapper man ønsker at backupe, så man ikke behøver tage alle 25Gb hver gang... hvad virker?
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
17. november 2004 - 11:21 #1
MS Backup kan du i teorien bruge når nu at det skal være billigt også bare smide det over på en USB HDD.
Ellers ville jeg nok have foreslået noget tapebackup så havde det heller ik gjort det store at det var alle 25gb hvis det var en bare nogenlunde god streamer for så havde det taget under 30min uden at hun havde lagt mærke til at det var foregået... Men det er så en hel del dyrere end det andet...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
17. november 2004 - 13:22 #2
Der er noget bygget ind i windows til at lave backups med som er yderest udemærket til det du skal bruge den til start/alle programmre/tilbehør/systemværktøjer/backup så er det bare og gå gemmen guiden den skal nok hjælpe dig med at tage de rigtige filer..
Avatar billede kox Nybegynder
20. november 2004 - 11:44 #3
jojo jeg er her da endnu :o)
tak for svarene.
tanken var at give baremig 25 pinde for svaret og smølfen 5 (smid lige et svar) for at præcisere hvor windows putter backup programmet. håber det er ok med begge.

lige på falderebet har du et link til en anstændig streamer omkring et par tussebasser?
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
21. november 2004 - 09:10 #4
det ligger inden under tilbehør også under system og hedder bare backup hvis det selvfølgelig er installeret... Ellers skal du lige ind i kontrol panel og tilføje det i din windows installation...
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 19:38 #5
svar...

Men husk lige at se hvordan man for det den andne vej fra selve backupen... det ved jeg faktisk ikke engang selv LOL
Avatar billede baremig1981 Nybegynder
21. november 2004 - 19:40 #6
Gør du ved hjælp af den option der hedder Restore i programmet...*S*
Avatar billede kox Nybegynder
21. november 2004 - 20:24 #7
ja smoelf jeg er enig, den tid den sorg *G*

tak for hjælpen begge to
Avatar billede _smoelf_ Nybegynder
21. november 2004 - 21:05 #8
Alt glad for at kunne hjælpe )