Avatar billede €yston Nybegynder
12. marts 2001 - 20:37 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Porte!

Er der nogle der har nogle gode links til sider med en oversigt på TCP/UDP porte?
Avatar billede k_la Nybegynder
12. marts 2001 - 20:41 #1
Dennliste findes i win2000 under winnt\\sysmtem32\\drivers\\etc\\services

# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Denne fil indeholder portnumre til velkendte tjenester, defineret af IANA
#
# Format:
#
# <tjenestenavn>  <portnummer>/<protokol>  [alias...]  [#<kommentar>]
#

echo                7/tcp
echo                7/udp
discard            9/tcp    sink null
discard            9/udp    sink null
systat            11/tcp    users                  #Aktive brugere
daytime            13/tcp
daytime            13/udp
qotd              17/tcp    quote                  #Quote of the day
qotd              17/udp    quote                  #Quote of the day
chargen            19/tcp    ttytst source          #Character generator
chargen            19/udp    ttytst source          #Character generator
ftp-data          20/tcp                          #FTP, data
ftp                21/tcp                          #FTP. control
telnet            23/tcp
smtp              25/tcp    mail                  #Simple Mail Transfer Protocol
time              37/tcp    timserver
time              37/udp    timserver
rlp                39/udp    resource              #Resource Location Protocol
nameserver        42/tcp    name                  #Host Name Server
nameserver        42/udp    name                  #Host Name Server
nicname            43/tcp    whois
domain            53/tcp                          #Domain Name Server
domain            53/udp                          #Domain Name Server
bootps            67/udp    dhcps                  #Bootstrap Protocol Server
bootpc            68/udp    dhcpc                  #Bootstrap Protocol Client
tftp              69/udp                          #Trivial File Transfer
gopher            70/tcp
finger            79/tcp
http              80/tcp    www www-http          #World Wide Web
kerberos          88/tcp    krb5 kerberos-sec      #Kerberos
kerberos          88/udp    krb5 kerberos-sec      #Kerberos
hostname          101/tcp    hostnames              #NIC Host Name Server
iso-tsap          102/tcp                          #ISO-TSAP Class 0
rtelnet          107/tcp                          #Remote Telnet Service
pop2              109/tcp    postoffice            #Post Office Protocol - Version 2
pop3              110/tcp                          #Post Office Protocol - Version 3
sunrpc            111/tcp    rpcbind portmap        #SUN Remote Procedure Call
sunrpc            111/udp    rpcbind portmap        #SUN Remote Procedure Call
auth              113/tcp    ident tap              #Identification Protocol
uucp-path        117/tcp
nntp              119/tcp    usenet                #Network News Transfer Protocol
ntp              123/udp                          #Network Time Protocol
epmap            135/tcp    loc-srv                #DCE endpoint resolution
epmap            135/udp    loc-srv                #DCE endpoint resolution
netbios-ns        137/tcp    nbname                #NETBIOS Name Service
netbios-ns        137/udp    nbname                #NETBIOS Name Service
netbios-dgm      138/udp    nbdatagram            #NETBIOS Datagram Service
netbios-ssn      139/tcp    nbsession              #NETBIOS Session Service
imap              143/tcp    imap4                  #Internet Message Access Protocol
pcmail-srv        158/tcp                          #PCMail Server
snmp              161/udp                          #SNMP
snmptrap          162/udp    snmp-trap              #SNMP trap
print-srv        170/tcp                          #Network PostScript
bgp              179/tcp                          #Border Gateway Protocol
irc              194/tcp                          #Internet Relay Chat Protocol
ipx              213/udp                          #IPX over IP
ldap              389/tcp                          #Lightweight Directory Access Protocol
https            443/tcp    MCom
https            443/udp    MCom
microsoft-ds      445/tcp
microsoft-ds      445/udp
kpasswd          464/tcp                          # Kerberos (v5)
kpasswd          464/udp                          # Kerberos (v5)
isakmp            500/udp    ike                    #Internet Key Exchange
exec              512/tcp                          #Remote Process Execution
biff              512/udp    comsat
login            513/tcp                          #Remote Login
who              513/udp    whod
cmd              514/tcp    shell
syslog            514/udp
printer          515/tcp    spooler
talk              517/udp
ntalk            518/udp
efs              520/tcp                          #Extended File Name Server
router            520/udp    route routed
timed            525/udp    timeserver
tempo            526/tcp    newdate
courier          530/tcp    rpc
conference        531/tcp    chat
netnews          532/tcp    readnews
netwall          533/udp                          #For emergency broadcasts
uucp              540/tcp    uucpd
klogin            543/tcp                          #Kerberos login
kshell            544/tcp    krcmd                  #Kerberos remote shell
new-rwho          550/udp    new-who
remotefs          556/tcp    rfs rfs_server
rmonitor          560/udp    rmonitord
monitor          561/udp
ldaps            636/tcp    sldap                  #LDAP over TLS/SSL
doom              666/tcp                          #Doom Id Software
doom              666/udp                          #Doom Id Software
kerberos-adm      749/tcp                          #Kerberos administration
kerberos-adm      749/udp                          #Kerberos administration
kerberos-iv      750/udp                          #Kerberos version IV
kpop            1109/tcp                          #Kerberos POP
phone            1167/udp                          #Conference calling
ms-sql-s        1433/tcp                          #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-s        1433/udp                          #Microsoft-SQL-Server
ms-sql-m        1434/tcp                          #Microsoft-SQL-Monitor
ms-sql-m        1434/udp                          #Microsoft-SQL-Monitor
wins            1512/tcp                          #Microsoft Windows Internet Name Service
wins            1512/udp                          #Microsoft Windows Internet Name Service
ingreslock      1524/tcp    ingres
l2tp            1701/udp                          #Layer Two Tunneling Protocol
pptp            1723/tcp                          #Point-to-point tunnelling protocol
radius          1812/udp                          #RADIUS authentication protocol
radacct          1813/udp                          #RADIUS accounting protocol
nfsd            2049/udp    nfs                    #NFS server
knetd            2053/tcp                          #Kerberos de-multiplexor
man              9535/tcp                          #Remote Man Server
gds_db          3050/tcp                  # InterBase Server
Avatar billede jasber Nybegynder
12. marts 2001 - 20:44 #2
Avatar billede lens Nybegynder
12. marts 2001 - 20:52 #4