Avatar billede genixdk Nybegynder
17. november 2004 - 00:14 Der er 10 kommentarer

Min side er kedelig!

Min side er efter egen mening røv kedelig. HVad skal jeg dog gøre?

http://www.justgeek.dk
Avatar billede morteeart Nybegynder
17. november 2004 - 00:17 #1
fixe nyt design.. lysere farver.. evt. effekter..

btw. er det lovligt at sælge postNuke løsninger ?
Avatar billede kalp Novice
17. november 2004 - 01:59 #2
Men da jeg har en stor interrese for internettet og dets mange muligheder, mente jeg det var på tiden at oprette en service, der tilbyder produkter baseret på en utrolig udbredt og velfungerende metode, nemlig Postnuke. Jeg har i lang tid beskæftiget mig med et ligende produkt kaldet PHPnuke, dette produkt har en slående lighed med Postnuke systemet, men mangler enkelhed.

stod under profil...
Avatar billede re-flex Nybegynder
17. november 2004 - 03:10 #3
Det er et meget traditionelt design du bruger. Med et banner foroven og en menu til venstre..... Som morteeart skriver, et nyt og anderledes design ville ikke være dårligt til at starte med
Avatar billede genixdk Nybegynder
17. november 2004 - 08:48 #4
Morteeart>> Ja det er lovligt at sælge postnuke, tror jeg svarer på dette hvergang jeg opretter et spørgsmål herinde. Men man skal huske at have credits i source coden. Er selv admin på den danske sektion af Postnuke styrelsen, og dette er et meget meget udebateret emne....

Kalp>> Jeg kan ikke lige se hvorfor det har relevans? eller hvad vil du med det?

Re-flex>> Jeg er skam åben for forslag

Generelt ved jeg godt at mit design er traditionelt, det var derfor jeg håbede på lidt fif herinde fra! :)
Avatar billede re-flex Nybegynder
17. november 2004 - 16:07 #5
Til at starte med kan du prøve ændre selve dimensionerne på designet. Fx noget som ligner 800x450 pixels. Nu ved jeg ikke hvordan sådan noget PostNuke løsninger virker eller hvordan de sælges, men hvis det er en firmaside, hvor du skal præsentere dit produkt, så behøver det måske ikke at være et design som fylder så meget.

Du kan jo evt. kigge på www.cwd.dk og få inspiration.

Mindre og minimalistiske designs syntes jeg klart er at foretrække. Desgns som fx eksperten.dk kan også se rigtig godt ud, men de er nok mest forbehold sider hvor der skal være meget indhold på, og hvor man ikke ved hvor meget indhold der kommer til at være... Altefter hvor mange svar der bliver givet i en tråd, jo længere skal siden være....

Brug gerne små billeder til at forstærke dit budskab, men brug dem med fornuft... Mere grafik = længere download tider for siden.

Kig evt. på mit site.... Her kan du se boget af det jeg har skrevet om med små billeder og et begrænset og mindre design....
Avatar billede genixdk Nybegynder
22. november 2004 - 22:02 #6
Hej re-flex og co. Så har jeg "minimaliseret" mit website. Bedre?

nu savner jeg forslag til hvad der skal stå i midten, da folk helt klart dør hvis de skal til at læse alt det.
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2004 - 12:10 #7
enig.

min egen side er også kedelig, men det gør ikke så meget for jeg påstår ikke jeg er designer.

giv vebstedet noget super indhold.

mvh JakobA
Avatar billede genixdk Nybegynder
29. november 2004 - 13:53 #8
Sjov kommentar>> "Påstår heller ikke jeg er designer" var det sådan et personligt angreb ;)

Lige nu er jeg godt tilfreds med den simple stil. Da jeg også har referencer der kan vise lidt med farver :)

Tak for jeres hjælp
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. november 2004 - 14:16 #9
Må nok vedgå lidt personangreb der. Dog mest frustration over den udbredte misforståelse at kompetence mht kodning og scriptprogrammering  betyder kompetence til design. Kode er blot det værktøj man bruger til at implementere et design (design er at opfinde et godt(ukedeligt) design).

Og jeg kan som sagt ikke.

mvh JakobA
Avatar billede genixdk Nybegynder
29. november 2004 - 14:23 #10
okeee, ved ikke rigtig hvad jeg kunne bruge dit lille udbrud til... Men så længe du fik det bedre!