Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 22:23 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Defragtmenteres tilstrækkeligt??

Jeg har netop defragtmenteret c-drevet, men i modsætning til tidligere tager det ikke så lang tid som det plejer. Så vidt jeg kan se, når den kun 15-20%. Har udskrevet rapport efter 3 forsøg med samme resultat. Foretager diskoprydning inden defragmentering. Toshiba Satellite S1410-604, winxp pro.
Avatar billede levich Nybegynder
16. november 2004 - 22:26 #1
Hvis der er meget plads ledigt på dit c-drev eller hvis dataene ikke er fragmenterede, tager det jo ikke lang tid.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 22:29 #2
data er fragtmenterede og der anbefales defragmentering efter analysen
Avatar billede levich Nybegynder
16. november 2004 - 22:42 #3
Kører du nogle programmer som overtager dele af harddisken? Der kan være programmer der krypterer harddisken eller laver virtuelle drev på den.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 22:57 #4
nej
Avatar billede tobiaseld Nybegynder
16. november 2004 - 23:01 #5
Det kan hjælpe at trykke Ctrl+alt+del og lukke alle de processer der ikke er vigtige for at windows kan køre (du kan evt prøve dig frem hvis du er i tvivl, hvis du lukker et forkert kan du bare genstarte).
Du kan også køre det fra fejlsikret tilstand (F8 under opstart -> safe mode).
På den måde er der ingen programmer der blokerer.

Jeg har dog aldrig defragmenteret under xp, så forslagene bunder i 98.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2004 - 23:35 #6
har du en mappe hvor der ligger mange små filer, kan det anbefales evt. at flytte dem ud på en cd/anden comp, medens du defragmenterer første gang. Har været udsat for på win2000 at den ikke kunne defragmentere selvom der var 70% fri plads. Her hjalp det at smide de små filer (log's) over på en anden comp imedens og så smide dem tilbage bagefter. Jeg går ud fra du har slettet temporære internetfiler under din diskoprydning.
Avatar billede levich Nybegynder
16. november 2004 - 23:41 #7
Gode råd. Slet midlertidig internet filer i programmet internet explorer. Slet også temporære filer under c:\dokumenter og settings/brugerxxx. Det tager tid at defragmentere mange små filer.

Harddisken må ikke være fyldt (eller næsten fyldt) når du defragmenterer.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. november 2004 - 06:56 #8
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning]

Slet alle filer/mapper i følgende mapper (IKKE hele mappen, KUN alle filer/mapper i mappen)

C:\Windows\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temp\
C:\Documents and Settings\<Din bruger>\Local Settings\Temporary Internet Files\
C:\Documents and Settings\<Alle andre brugere>\Local Settings\Temporary Internet Files\

Tøm din "Papirkurv"

Så er der lidt 'luft' til defrag.
Tøm din "Papirkurv"
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2004 - 20:05 #9
til tobiaseld:
hvordan ved jeg hvilke processer der ikke er vigtige for at windows kan køre?
til levich, majsmarken og scramer:
tak for rådene, men de hjeælper heller ikke
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2004 - 20:21 #10
klarede det selv ... helt præcist hvordan, ved jeg ikke, men det var efter diverse spyware- og virusscanninger