Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:05 Der er 11 kommentarer

DSN forbindelse til MySQL på port 3307 virker ikke

Hej Eksperter!

Jeg har problemer med at forbinde til min MySQL server, som er installeret på port 3307 (jeg har også MySQL på port 3306, derfor ønsker jeg at benytte 3307) Når jeg opretter DSN forbindelsen i ODBC-forbindelser i kontrolpanelet, ser det også ud til at virke om under fanebladet "Connect Options" i feltet "port" indtaster jeg 3307 og klikker på test - og forbindelsen til DB'en bliver testet succesfuldt. Desværre forsvinder denne indtastning fra feltet, når jeg klikker på ok, og derfor virker DSN-forbindelsen ikke...Hverken via min JSP-kode eller i fx. Excel, hvad gør jeg? Når jeg installerer MySQL serveren på port 3306 er der absolut ingen problemer, altså kun på alle andre porten end 3306 kan der IKKE forbinses til min MySQL server.

På forhånd tak for hjælpen.
Samuelsen
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:10 #1
Check med
  netstat -a
om der er noget som lytter på 3307 !

I JDBC connection URL angiver du da port 3307 ?

(jeg formoder at du bruger MySQL JDBC driver og ikke ODBC JDBC bridge fra JSP)
Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:13 #2
Hej arne! Jeg bruger MySQL ODBC 3.51 driver -
og ja jeg bruger ODBC-JDBC bridge fra JSP, hvad ville du da ellers foretrække?
Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:13 #3
og ja der bliver lyttet på 3307 - så den burde være god nok!
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:14 #4
MySQL's JDBC driver.

Meget bedre !
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:15 #5
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:17 #6
JDBC ODBC bridgen fra SUN er legetøj.

Den virker til en single treaded client applikation med en SQL UPDATE, når
brugeren med 3 minutters mellemrum klikker på en button.

Men den har performance problemer og multi threaded problemer, som gør
den uegnet til seriøs server brug.

MySQL JDBC driver fungerer glimrende også i high volume multi threaded
kontekst.

Huske dog at skifte fra MyISAM tabeller til InnoDN tabeller, hvis fu har
brug for commit/rollback funktionalitet.
Avatar billede samuelsen Nybegynder
16. november 2004 - 22:18 #7
Virker MySQL JDBC også på en Windows server?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. november 2004 - 22:23 #8
Ja.

windows-windows
windows-linux
linux-windows
linux-linux

alle virker !
Avatar billede samuelsen Nybegynder
18. november 2004 - 13:14 #9
Hej Arne!

nu virker det! Tak!!

- er det ikke muligt at finde en mere stabil JDBC-ODBC bridge som kan benyttes? ikke kun til MySQL men også til MSSQL og andre databaser fx. access mv...
Den skal kunne benyttes på en microsoft platform.
Evt. et link til den bedste og billigste?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. november 2004 - 13:24 #10
Der er tredie parts leverandører som også leverer JDBC ODBC bridge.

Men jeg kender ingen af dem.

Der findes også en ægte JDBC driver til MS SQLServer. Microsoft har selv
lavet en og der er FreeTDS.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2004 - 20:20 #11
OK ?