Avatar billede jmk84 Nybegynder
16. november 2004 - 22:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Me på XP - uden diskettedrev

Hej,

Lige en hurtig en til jer, der kan det kram.

Har indtil dd. haft XP installeret på min gamle bærbare, en PII. Men da det kørte af h***** til, besluttede jeg for at gi' den en omgang Me. Jeg har fået HD'en formateret, så nu er det bare at få Me installeret.

Nu er Me, til min store overraskelse, sådan indrettet, jeg ikke kan boote på installationscd'en. Kan ikke boote på floppy, da den ikke har et sådant drev. Så det, jeg i princippet mangler,m er en bootdisk på cd-rom.

Og hvordan fixer jeg lige den?

Igen: Svær for mig, garanteret let for jer

PFT
jmk84
Avatar billede jmk84 Nybegynder
16. november 2004 - 22:20 #1
Eller, fik jeg jer? :)
Avatar billede fromsej Praktikant
16. november 2004 - 22:24 #2
Du burde kunne boote på din ME CD, er den sat til First Boot Device i BIOS?
Slå eventuelt alle andre bootmuligheder fra.
Alternativt kan du lave en ME bootdiskette eller hente en på www.bootdisk.com, den brænder du så over på en CD, f.eks med Nero, det er rimeligt selvforklarende hvordan, du skal bare vælge menuen Boot i venstre side.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
16. november 2004 - 22:29 #3
BIOS er i hvert fald i orden. Mener kun det er muligt at boote fra 2000, NT og XP, men igen, jeg er ikke experten her.

Har fundet bootdisk.com, men synes kun at finde løsninger til floppy. Nero har jeg også, men synes ikke lige at kunne finde fanebladet boot, for det er den jeg skal ha' fat i, ik? Kan det være fordi det er en demo? Jeg kan sagtens brænde alt muligt andet..
Avatar billede jmk84 Nybegynder
16. november 2004 - 22:35 #4
Jo, nu fandt jeg det, sorry.. Skal jeg disable de advanced settings? (Det havde jeg selv gjort, haha)
Har ikke en floppy i den PC, jeg brænder fra, så jeg skal vel vælge image'et. Men hvor finder jeg et bootimage?
Avatar billede fromsej Praktikant
16. november 2004 - 22:53 #5
Det er noget af en opgave,men jeg tror jeg har fundet noget du kan bruge:
http://pioneerdvd.rpc1.org/Firmware_FAQ.html
Det er denne fil du skal hente, det skulle være en ME bootdiskette med lidt ekstra gejl.
http://pioneerdvd.rpc1.org/boot_iso.zip
Du kan læse mere ca. midt påp siden under overskriften:
The Firmware Flashing Bootdisk
Avatar billede jmk84 Nybegynder
17. november 2004 - 18:06 #6
Jeg har downloadet image'et, men problemet er, det sådan set er et image over et tekstdokument.

Jeg pakker boot_iso.zip ud, der ligger rigtigt nok en iso-fil. Inholdet af denne er imidlertid kun et tekstdokument (jeg har bare mountet den). Nero siger endvidere bootimages hedder *.ima, og dette er jo en *.iso.

Så den er ikke helt god, selvom afsnittet om "The Firmware Flashing Disk", lyder som om, det lige præcis er det, vi leder efter.

Så den står lidt åben endnu..
Avatar billede fromsej Praktikant
17. november 2004 - 22:25 #7
Højreklik på .iso filen, vælg Åbn med vælg Nero, det skal virke.

Den er god nok, jeg brændte den lige.
Den viser godt nok kun en .txt fil, men når du booter kommer den .txt fil frem, den afslutter du bare, så har du CDromunderstøttelse og kan skifte CD til din ME CD.
Den booter fint op som en ME bootdiskette med CDrom understøttelse.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
17. november 2004 - 22:59 #8
Knivskarpt set, det virker jo til UG.

Nu er det ikke nemt at gi' en øl herinde, men hvis det var muligt, havde jeg gjort det.

Mange tak for det, nu spiller det.

jmk84
Avatar billede jmk84 Nybegynder
17. november 2004 - 23:02 #9
Hov, det her kan jeg vist heller ikke finde helt ud af..

Pøver lige igen.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
17. november 2004 - 23:05 #10
Du skal vist lige sende et svar, før jeg kan acceptere det, så vidt jeg forstår.

Derfter får du vel point'sne. Eller er jeg helt til grin nu? :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
18. november 2004 - 17:28 #11
Jeg lægger lige et svar.*S*
Det gør jeg aldrig før opgaven er løst.
Avatar billede jmk84 Nybegynder
22. februar 2006 - 21:23 #12
PC'ern er gået i stykker, den knaldede ud i BIOS