Avatar billede modli Nybegynder
16. november 2004 - 10:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udtræk fra 2 tabeler i 1 sætning?

Hej.. jeg sidder og skal ha lavet ET udtræk fra to tabeler i EN sætning.. er det muligt?

"SELECT kundenummer, kvare FROM fakturaoplysninger "

Virker fint nok.. men vil også gerne have "SELECT priser FROM vareoplysninger"

Med i samme sætning.. Er det muligt. og hvis ja, hvordan gøres det så?

på forhånd tak..
Avatar billede jpvj Nybegynder
16. november 2004 - 10:31 #1
SELECT kundenummer, kvare, priser
FROM fakturaoplysninger, vareoplysninger
WHERE kvare=vareid  <- her skal du selv finde de korrekte felter fra de to tabeller
Avatar billede modli Nybegynder
16. november 2004 - 10:36 #2
fantastisk.. tussind tak :)