Avatar billede c960465 Nybegynder
16. november 2004 - 09:13 Der er 15 kommentarer

angrebet af virus?

Min pc kører ekstrem langsomt - man kan næsten sige, at den ikke kører. Kan intet køre eller åbne i almindelig mode, men kun i fejlsikret tilstand.
Kører XP og har installeret SP2. Kørt Norton antivirus - finder intet. Stinger finder 2 vira - netsky.p@.... Men de kan ikke fjernes.
Hvad kan det være?
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 09:46 #1
Avatar billede nissan Nybegynder
16. november 2004 - 09:47 #2
Husk at når du benytter Stinger skal du slå systemgendannelse fra.
Mvh.
Avatar billede c960465 Nybegynder
16. november 2004 - 09:49 #3
Har slået systemgendannelse fra... Når jeg bruger ovenstående program, skal jeg så også slå systemgendannelse fra
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 09:50 #4
det skader ikke at gøre det i hvertfald.. men det står ikke angivet
Avatar billede c960465 Nybegynder
16. november 2004 - 09:54 #5
sidder ikke lige ved den inficerede pc, så jeg må først lige hjem og prøve om "svarerne" fjerner virusen, inden jeg tildeler point. Er det kendetegnende for netsky, at den "sløver" pc'en, eller er det mere sandsynligt, at det skyldes noget andet?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. november 2004 - 10:23 #6
Microsoft - Beskyt din computer - guide:
http://www.microsoft.com/danmark/security/protect/default.asp
Adaware:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Apybot:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
og en populær ting for tiden - hent denne scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe
Inde i opsætningen sætter du den til at scanne alt
Kør scanneren.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. november 2004 - 10:24 #7
Ellers ska' du igang med HijackThis proceduren:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 10:37 #8
det er en såkaldt worm! det sige du højst sandlynligt har haft den over en længere periode.. en worm kopirer sig selv og spredes via emails og netværk... når den har brugt de fleste resourcer i dit system som i dit tilfælde så ligger man mærke til den!
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 11:04 #9
Hej alle sammen *S*
Læg en log fra HijackThis herind - det er den bedste vej ud af problemerne *S*
Avatar billede majsmarken Nybegynder
16. november 2004 - 11:08 #10
... nemlig som i [16/11-2004 10:24:25] ...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 11:15 #11
Jeg havde set du skrev det majsmarken og undskylder jeg ikke startede min kommentar med "Som majsmarken siger ....."

Opretter:
Når loggen kommer herind, så gennemgår majsmarken den for dig ;-)
Avatar billede picazzo Nybegynder
16. november 2004 - 19:09 #12
Siger det lige igen....NOD32!! Jeg købte mit på: http://www.computerbutik.dk

Tro mig! - så er det slut med alt virus!
Avatar billede kalp Novice
03. januar 2005 - 22:48 #13
Luk spørgsmålet:)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 23:00 #14
Avatar billede kalp Novice
30. januar 2005 - 15:50 #15
Du savnes  c960465 ...lidt