Avatar billede nadine Nybegynder
15. november 2004 - 23:51 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

pop-up blocker der virker o.a.

Hej eksperter =)

Jeg bruger ikke længere ie da jeg er blevet gladere for både Opera og Mozilla.

Jeg har dog det problem at selvom jeg IKKE har ie-browseren åben, så popper der ca. hvert 5. minut en masse reklame-p*s op mens jeg er midt i noget (for slet ikke at nævne et eller andet porno-hejs jeg aldrig har sagt ja til som dukker op i en særlig viewer jeg slet ikke kan få afinstalleret).

Jeg har installeret en pop-up-blocker der består tests på div. pop-up-testsider.
ALLIGEVEL popper de stadig op, og altid i ie-vinduer - aldrig i den browser jeg bruger.

Hvad gør jeg for at slippe for de pokkers smiley-reklamer, amerikanske datingsider, auktioner, tilbud om gratis gaver osv...?
Nogen der kan hjælpe?

Mvh. Nadine

PS: Win XP Professional er mit operativsystem hvis det har nogen betydning.

(Spurgte i anden kategori uden held, nogen foreslog at skrive det her i stedet)
Avatar billede speedytech Nybegynder
15. november 2004 - 23:54 #1
Har du installeret WIN SP2 ? Den har en popup killer som i hver fald virker med 'Avant Browser' - Så mod ikke også at den virker i Opera og Mozilla.

Det kunne sådan være at du lige skulle kører en spyware check på din computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. november 2004 - 23:54 #2
Så skal du lige lukke det andet, da du ikke må have 2 spørgsmål åbne om samme emne på samme tid :)
Avatar billede wickedd Juniormester
15. november 2004 - 23:54 #3
Avatar billede kalp Novice
15. november 2004 - 23:55 #4
samme svar som før

du kan afindstallere explore nu du ikke bruger det mere...

ud over det lyder det som om du har lidt spyware på din pc
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 00:00 #5
john> har lukket dem.

kalp> det kan ikke lade sig gøre at afinstallere explorer. Har prøvet - det kan man ikke få lov til.
Hvad gør jeg så ved spyware?

wickedd> prøver jeg så

/Nadine
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 00:06 #6
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 00:07 #7
For at komme din Spyware til livs -
Følg vejledningen her og lad os se, om der skulle være noget mere skidt på den:
Gå ind her og hent Spybot, Ad-Aware og HijackThis.
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Installer og kør Spybot og Ad-Aware, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, genstart.
Derefter udpakker du HijackThis og smider filen i en mappe, oprettet KUN til den. Kør filen, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den. Lad være med at slette noget selv med Hijackthis - det kan skade mere end det gavner.

Manual for installering af HijackThis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 00:11 #8
Ja, følg Victor-1´s vejledning. Der er ikke en eneste popup stopper i verden, der hjælper på dit problem. Kun en udrensning af spyware hjælper ;)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 00:54 #9
victor> Har gjort hvad du skrev.

Her er så logfilen:
__________________________________________________

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 00:53:01, on 16-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\tcc\Dokumenter\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find-on-the-net.com/search.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 127.0.0.3 n-glx.s-redirect.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 x.full-tgp.net
O1 - Hosts: 127.0.0.3 counter.sexmaniack.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 autoescrowpay.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.autoescrowpay.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.awmdabest.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.sexfiles.nu
O1 - Hosts: 127.0.0.3 awmdabest.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 sexfiles.nu
O1 - Hosts: 127.0.0.3 allforadult.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.allforadult.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.iframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 iframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.newiframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 newiframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.vesbiz.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 vesbiz.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.pizdato.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 pizdato.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.aaasexypics.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 aaasexypics.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.virgin-tgp.net
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDUpgrade] DVDUpgrd.exe /async
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intranet.t-systems.dk
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O16 - DPF: Yahoo! Gin - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/nt1_x.cab
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://www.free32.com/POP.CHM::/sp.exe
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094975146406
O16 - DPF: {706F3805-27D7-478D-80E5-E25D2BB030B3} (VacPro.internazionale_ver3) - http://ocx2.advnt01.com/dialer/internazionale_ver3.CAB

__________________________________________________

... venter på nye instrukser =)

Mvh. Nadine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 01:13 #10
Kigger på den og vender tilbage så hurtigt jeg kan *S*
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 01:18 #11
Helt i orden da.
Søvn skal man vel også ha' selvom man er ekspert =)

I mellemtiden kan jeg næsten ikke få armene ned af begejstring.
Den sidste halve time har der intet været *weeee*

/Nadine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 01:54 #12
Hent de her to programmer:
http://cexx.org/lspfix.htm - http://cexx.org/lspfix.zip
http://www.bleepingcomputer.com/forums/index.php?showtutorial=59 - Vejledning.
http://danborg.org/spy/Newnet/winsockxpfix.exe - Winsockfix.
Forklaring følger.

Hent denne Kaspersky scanner, den skal du bruge senere.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, slet mapper og filer listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://find-on-the-net.com/search.htm
R3 - Default URLSearchHook is missing
O1 - Hosts: 127.0.0.3 n-glx.s-redirect.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 x.full-tgp.net
O1 - Hosts: 127.0.0.3 counter.sexmaniack.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 autoescrowpay.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.autoescrowpay.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.awmdabest.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.sexfiles.nu
O1 - Hosts: 127.0.0.3 awmdabest.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 sexfiles.nu
O1 - Hosts: 127.0.0.3 allforadult.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.allforadult.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.iframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 iframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.newiframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 newiframe.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.vesbiz.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 vesbiz.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.pizdato.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 pizdato.biz
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.aaasexypics.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 aaasexypics.com
O1 - Hosts: 127.0.0.3 www.virgin-tgp.net
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\j2re1.4.2_05\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKLM\..\Run: [SysTime] C:\WINDOWS\System32\systime.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll
O15 - Trusted Zone: *.skoobidoo.com
O15 - Trusted Zone: *.windupdates.com
O16 - DPF: {10000000-1000-0000-1000-000000000000} - ms-its:mhtml:file://C:\foo.mht!http://www.free32.com/POP.CHM::/sp.exe
O16 - DPF: {706F3805-27D7-478D-80E5-E25D2BB030B3} (VacPro.internazionale_ver3) - http://ocx2.advnt01.com/dialer/internazionale_ver3.CAB

Så skal du genstarte pc'en i fejlsikret tilstand. Klik F8 under opstart.

---------------------------------------
Sletning af filer og mapper:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Brug af Start->Søg.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Mapper:
<ingen>

Filer:
c:\windows\system32\winlspak.dll
C:\WINDOWS\System32\systime.exe

---------------------------------------
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.
---------------------------------------

Genstart normalt og kom med en ny log til kontrol

Har du mistet du din internetforbindelse skal du bruge Lspfix eller Winsockfix til at genetablere den.
Forklaring følger allernederst:

----------------------------------------------------
Kør først LSPfix, sæt flueben i I know what I am doing, klik på finish, genstart så burde det virke.
Gør det ikke det, så prøv Winsockfix, klik først på Reg-backup, og gem en kopi af din regdatabase, når det er slut klik på Fix, når den er færdig genstart og så skulle du gerne kunne komme på nettet igen.
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 11:13 #13
Skal lige være sikker på jeg fatter det rigtigt.

De to programmer du linker til øverst - skal de køres FØR hijack this, eller skal jeg bare ha' dem til bagefter?

/Nadine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 11:19 #14
Du skal KUN bruge de to programmer jeg linker til øverst, HVIS du mister Internetforbindelsen - ellers ikke *S*

Det vil altså sige - under ingen omstændigheder før til sidst, umidddelbart inden du igen skal lægge en log herind.

Hold dig endelig ikke tilbage med spørgsmål ;-)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 11:23 #15
ok... Skal lige ha' min bedste ven i telefonen så han ka læse hvad du har skrevet her og guide mig igennem hvis jeg ikke kan få vejledningen tilbage - printeren funker ikke nemlig :(
Den rene nød og elendighed - som forhåbentlig snart er overstået.

Jeg vender tilbage - håber jeg da!

Here goes nothing...
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 11:26 #16
Du kan jo også kopiere guiden ind i et tekst-dokument, som du fint kan åbne selv om du skulle miste Internetforbindelsen *S*
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 11:31 #17
*G* Jaja... har jeg såmænd gjort. Er ikke heeelt blond *G*
Men jeg sidder med fornemmelsen af at alting kan gå rigtigt meget meget alvorligt galt fordi jeg ik aner hvad det er jeg laver jo!

Famler i blinde med en førerhund jeg ikke kender så at sige *G*
Ja og hunden - det er dig!
No offence ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 11:35 #18
Helt i orden (jeg en førerhund) *S*

Jeg er ret sikker på, at følger du guiden slavisk sker der ikke noget, så du kan roligt gå i gang uden din kammerat ;-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 11:48 #19
Nadine-> Victor-1 er supporter på www.spywarefri.dk og expert i spywareproblemer, så hvis du følger hans vejledninger, så får du ikke problemer. Tværtimod, du får løst dem ;)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 12:13 #20
forevernewbie> jamen det gør jeg skam også :)

victor>

Der er en der er genstridig... har ellers gjort alt hvad du skrev og intet andet - på spejderære!

Det er den der winlspack.dll der ikke vil dø.
systime.exe er ingen steder at finde, så den kan jeg jo af gode grunde ikke slette - altså medmindre den har gemt sig eller taget navneforandring. (Hvad ved jeg?)

Nåmen her er så den nye logfil:

_________________________________________

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:05:32, on 16-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\System32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\explorer.exe
C:\Documents and Settings\tcc\Dokumenter\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDUpgrade] DVDUpgrd.exe /async
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intranet.t-systems.dk
O16 - DPF: Yahoo! Gin - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/nt1_x.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094975146406

_______________________________________

Som du kan se er jeg online uden problemer.
Går ud fra jeg så springer resten af det du skrev over?

/Nadine
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 12:32 #21
Åbn LSPfix, sæt flueben i "I know what i am doing". Flyt nu disse 4, og KUN dem, over i "remove", klik "finish"

O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll

Genstart, og en ny log til Victor-1
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 12:33 #22
Btw, jeg er også fra Spywarefri ;)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 12:34 #23
Er din pc stadig en del af et Intranet (firma pc) eller forholder det sig sådan, at den HAR været det og ikke er det længere ?

Kør HijackThis og fix nedenstående:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/sp/*http://www.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://red.clientapps.yahoo.com/customize/ycomp_wave/defaults/su/*http://www.yahoo.com
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll
O16 - DPF: Yahoo! Gin - http://download.games.yahoo.com/games/clients/y/nt1_x.cab

Genstart til fejlsikker og følg nedenstående:
Så kører du engangsskanneren fra Kaspersky - Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Og denne gang må du IKKE springe noget som helst over (det kan ødelægge det hele)

Genstart > Ny log herinde tak ;-)

Vær igen opmærksom på, at du KAN miste forbindelsen til Internettet. Men nu ved du jo hvad du skal gøre *S*
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 13:00 #24
Ja, nu er vi jo ved at falde over hinanden for at hjælpe dig ;). Den vejledning som jeg lagde til dig virker første gang, hvorimod "fix" med HijackThis, i nogle tilfælde kan kræve flere forsøg. Under alle omstændigheder kommer skidtet væk ;)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 13:04 #25
Jamen....!

Jeg har ikke sprunget noget over.
Var det jeg skulle gøre hvis jeg mistede forbindelsen til internettet jeg mente da jeg skrev "går ud fra jeg skal springe resten af det du skrev over".
Gør skam hvad du siger *G*

Logfil version 3:

________________________________________________

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 12:54:09, on 16-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\System32\dvdupgrd.exe
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\tcc\Dokumenter\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDUpgrade] DVDUpgrd.exe /async
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\windows\system32\winlspak.dll
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intranet.t-systems.dk
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094975146406

__________________________________________

Nu skrev jeg så ned hvad der poppede op under hijack-scan om den .dll-fil der ikke vil dø:

Der stod ordret som følger:

[Hijackthis cannot repair O10 Winsock LSP entries.
You should use LSPfix for that, wich is available from http://www.cexx.org/lspfix.htm.

If the O10 item belongs to WebHance, New.Net or CommonName, SpyBot S&D can remove it automatically. SpyBot S&D is available from http://www.spybot.info/.]

Gjorde det ikke dog... for det har du jo ik sagt.
Tør slet ik gøre noget jeg ik har fået besked på *G*

Mistede heller ikke forbindelsen til internettet denne gang :)

/Nadine

PS: Ja - det har været en arbejds-PC engang, men er det ikke mere.
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 13:09 #26
åh nej altså... har fuldstændigt overset det forevernewbie skrev.

Det gør jeg så liiiiiige og ny fil og sårn....

Er straks tilbage
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 13:10 #27
Fino *S*
Det ville også ha' været mit næste træk ;-)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 13:21 #28
Ok... den er væk *weee*
Det kan selv jeg se *G*

Sidste (?) logfil:

_________________________________

Logfile of HijackThis v1.98.2
Scan saved at 13:11:17, on 16-11-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\GSICON.EXE
C:\WINDOWS\System32\dslagent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\tcc\Dokumenter\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O3 - Toolbar: Yahoo! Companion - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:\Programmer\Yahoo!\Companion\Installs\cpn\ycomp5_3_19_0.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\system32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDUpgrade] DVDUpgrd.exe /async
O4 - HKLM\..\Run: [GSICONEXE] GSICON.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [DSLAGENTEXE] dslagent.exe USB
O4 - HKLM\..\Run: [Device Detector] "C:\Programmer\Fælles filer\ACD Systems\EN\DevDetect.exe" -autorun
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intranet.t-systems.dk
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {54823A9D-6BAE-11D5-B519-0050BA2413EB} (ChkDVDCtl Class) - http://www.gocyberlink.com/winxp/CheckDVD.cab
O16 - DPF: {62789780-B744-11D0-986B-00609731A21D} (Autodesk MapGuide ActiveX Control) - http://www.geograf.com/viewer/mgaxctrl.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1094975146406

____________________________________________

Jeg vingede af i "I know what I'm doing" eftersom jeg ikke kunne finde noget sted hvor der stod "I kinda know some people who says they know what they're doing" ;)

Er det så slut nu?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 13:23 #29
*GG*
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 13:37 #30
Fix denne med hijackThis også og derefter følger du nedenstående:
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://intranet.t-systems.dk

Så vidt jeg kan bedømme, er loggen nu ren.

Efter sådan en tur skal der ryddes grundigt op - følg derfor nedenstående:

Sæt dine mappeindstillinger tilbage til standard:
Åbn en mappe, klik i menuen øverst oppe på Funktioner > Mappeindstillinger > Vis
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler"
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper"
Fjern prik i "Vis skjulte filer og mapper"

Browser cachen skal også renses - gør følgende:
1. Klik i menuen øverst oppe på Funktioner > Internetindstillinger
2. Under midlertidige filer, klik på "Slet cookies"
3. Under midlertidige filer, klik på "Slet filer" – sæt flueben i "Slet alt offline indhold"
4. Under Oversigten, klik på "Ryd oversigten"
5. Klik på "Ok"

Slut af med, at tømme papirkurven.

Til sidst skal du deaktivere systemgendannelsen - (http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle) - genstart din computer og aktiver systemgendannelsen igen.

Lidt råd med på vejen herfra skal du da også have:
For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra pakken som du kan se her - http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Jeg anbefaler:
Spybot/og eller Ad-Aware, SpywareBlaster, IE Privacy Keeper/eller EmtyTempFolders, IE-Spyad og SpywareGuard som minimum. De er alle gratis, fylder ikke meget, sløver ikke din pc og konflikter ikke med dine andre programmer.

Ønsker du ikke mange små programmer kan du i stedet købe et program som Spy Sweeper. Det ligger også i pakken, hvor du kan læse lidt mere om det. Der ligger også et link til en dansk manual. Jeg kan varmt anbefale programmet.

forevernewbie > vi deler point - smid et svar ;-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
16. november 2004 - 13:48 #31
Giv du bare pointene til Victor-1. Vi finder ud det internt. Med en bajer måske, hvem ved ;)
Avatar billede nadine Nybegynder
16. november 2004 - 17:26 #32
Thanx guys!

Havde computeren ikke stået i en kælder var den røget ud af vinduet...!

I har virkelig været uvurderlig hjælp!
30 points er lidt fedtet nu jeg ser hvor meget tid og forklaring der skulle til, men man kan ikke rigtigt ændre på pointantallet så vidt jeg kan se... men hvad - du ser ik lige ud til at mangle flere end du skal bruge victor, så jeg håber det går *SS*

1000 tak!

/Nadine
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. november 2004 - 22:30 #33
Velbekomme ;-)
Takker for point *S*