Avatar billede remowitz Nybegynder
15. november 2004 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Downloading af filer fra en hjemmeside

Jeg skulle meget gerne have et par filer på min hjemmeside, som andre  skulle kunne downloade

hvordan kan dette lade sig gøre?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
15. november 2004 - 22:20 #1
bare lægge dem op i fx en mappe (kunne kaldes /files) også give folk linket www.dinside.dk/files/filen.xxx ?
Avatar billede remowitz Nybegynder
15. november 2004 - 22:24 #2
Det skal være således at de få filen ned på deres computer.. ikke noget med at se den i en browser. Gøres det på samme måde?
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. november 2004 - 22:31 #3
<a href="/DinFil.exe">Download fil her </a>

Du ligger bare et helt almindeligt link op på en html side, så kan folk klikke på linket eller du kan sende linket til dem direkte, præsis som elskermad.dk siger
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
15. november 2004 - 22:35 #4
enkelte filer åbner browseren (mange tekst-filer) men programmer så som .exe osv spørger den så om man vil gemme!

jeg kan ikke huske koden til at tvinge .txt-filer og andre tekst-dokumenter til at downloade, men sikkert nogen der kommer forbi der kan den :)
Avatar billede kalp Novice
16. november 2004 - 00:42 #5
du kan evt pakke din tekst fil.. hvis det er sådan en altså.. og lade folk downloade den istedet
Avatar billede nicklasb Nybegynder
16. november 2004 - 14:49 #6
du kan også bare med noget php-kode, sende en header der bestemmer filtypen. Altså sende filen via php..