Avatar billede petersen Novice
15. november 2004 - 18:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

vnc server

Vil gerne kunne styre en anden pc fra min hjemmecomputer, jeg har hentet vnc programmet. Den beder om servernavnet, er min udbyder som er Struernet som skal stå der? Hvordan så derefter? Er der nogle som kan hjælpe?
Avatar billede buran Nybegynder
15. november 2004 - 23:41 #1
VNC Viewer som jeg gætter på du har fat i, beder om navnet på din computer den, den skal fonbinde til  (den computer du har startet VNC serveren på).
Hvis i er på samme netværk og i begge køre windows kan du bare skrive på computeren, ellers bliver du nød til at skrive ip adresse.
Hvis du vil fjernstyre din over internettet skal du finde WAN ip på serven (gå ind på myip.dk fra serveren), og så bliver du også nød til at farwarde den port (default 5900) du bruge til serverens LAN ip.
Avatar billede petersen Novice
16. november 2004 - 15:42 #2
Jeg ved ikke om jeg kan finde ud af det, jeg må jo prøve!Er det ip adressen på den pc man skal fjernbetjene der skal stå i det felt som kommer frem når man trykker på vnc iconet?
Avatar billede buran Nybegynder
16. november 2004 - 15:49 #3
Hvis jeg holder musen stille over mit vnc icon skriver en ip adresse.
ellers kan du altid Start Menu -> Kør -> cmd -> ipconfig og få ip adreses på den måde.
Avatar billede petersen Novice
27. december 2004 - 14:43 #4
ok
Avatar billede buran Nybegynder
27. december 2004 - 16:50 #5
Har du tænkt dig at tage de points eller hvad ? ; )