Avatar billede hexman Nybegynder
12. marts 2001 - 17:50 Der er 5 kommentarer

Memory test ved pc-start

Jeg mener at det er muligt at slå memorytest ved opstart af pc\'en, fra inde i bios men jeg ved ikke hvor det skal ske?
På skærmen står der: Checking NVRAM
og så starter en tæller?

Min Bios er: Amibios ver. 1.20
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. marts 2001 - 17:51 #1
hvorfor slå det fra ??? tæller den 1 sek eller 2 ?
Avatar billede grunken Nybegynder
12. marts 2001 - 17:56 #2
Hmm

AMI-bios....

Det er ikke muligt at slå den fra, men denne test kan udføres hurtigt...og så vidt jeg husker gøres det ved at sætte bios til optimized defaults :-)

Men til tider kan det være en nødvendig ting at rammen er langsom om at tælle op!, da ældre harddiske 2-3 år nogle gange er langsomme til at starte

-Grunken
Avatar billede kurtj Nybegynder
12. marts 2001 - 18:23 #3
Jo det er muligt at forkorte opstartstiden.

Gå ind i BIOS.
Under advanced cmos setup skal du bare enable quick boot. ;)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. marts 2001 - 19:57 #4
i min bios er der noget der hedder quick slef test
hvis man sidder det til ås tæller den kun ram op hver 10 gang eller sådan noget
Avatar billede jonaslis Nybegynder
12. marts 2001 - 23:54 #5
Jeg har osse q. selv test, men man kan som regel bare bruge Esc, det er vel ik\' hver gang du er lige \"stresset\" :)