Avatar billede izemate Nybegynder
15. november 2004 - 14:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Optimering af billeder

Hejsa.

Jeg har lavet en side hvor der som baggrund er noget brændt papir. Problemet er bare at det fylder for meget.

Jeg har gemt billederne i JPG og valgte kvaliteten 4 i photoshop. Problemet er bare at hvis jeg vælger noget mindre end 4 så begynder det er pixilere hvilket jo ikke er så godt..

Er der nogen der ved hvordan jeg kan komprimere billederne yderligere ?

På forhånd tak
<\\izemate
Avatar billede mc_goblen Praktikant
15. november 2004 - 14:45 #1
Kan vi evt få lov at se billedet?
Avatar billede le_bon Nybegynder
15. november 2004 - 14:54 #2
Skal det bruges på et website siden du vil komprimere det yderligere?

- Og nej, dit billede kan ikke komprimeres bedre end med jpg, medmindre det kan gøres bedre med gif. - Men det kan det kun hvis der ikke er for mange overgange i farverne, altså det skal helst være "rene" farver.

Men du kan jo slice det op i en masse mindre stykker med f.eks. Photoshop, så virker det ikke så tungt for den der sidder og loader det.

c",)
Avatar billede izemate Nybegynder
27. december 2004 - 20:13 #3
lukker
Avatar billede izemate Nybegynder
27. december 2004 - 20:13 #4
.
Avatar billede le_bon Nybegynder
27. december 2004 - 21:32 #5
Hvorfor dog? Du fik da et ganske fyldestgørende svar, du kunne jo have fulgt op på kommentaren hvis der var noget du var i tvivl om...
Avatar billede izemate Nybegynder
27. december 2004 - 21:46 #6
le_bon > jeg har jo ikke fået noget svar på mit spørgsmål.. ikke andet end at jeg kan opdele dem i mindre stykker så det "ligner" at den henter dem hurtigere..
det er ikke fordi jeg ikke vil give dig point men det var bare ikke noget svar på mit spørgsmål.. håber du forstår :-)

<\\izemate
Avatar billede le_bon Nybegynder
28. december 2004 - 09:40 #7
Det er helt ok, men "- Og nej, dit billede kan ikke komprimeres bedre end med jpg, medmindre det kan gøres bedre med gif. - Men det kan det kun hvis der ikke er for mange overgange i farverne, altså det skal helst være "rene" farver." er svaret på dit spørgsmål. Nej du kan ikke komprimere billederne yderligere.

Det er altså ikke fordi jeg vil have points, jeg skal bare lige af med det her! ;o)

c",)
Avatar billede izemate Nybegynder
28. december 2004 - 13:04 #8
hehe le_bon > det er bare iorden :-) men hvis du vil have point så må du endelig sige til :-) er jo ikke nogen point nasser :-P

Men glædelig jul og godt nyrår.

<\\izemate
Avatar billede le_bon Nybegynder
29. december 2004 - 13:15 #9
Tak, og i lige måde!  c",)