Avatar billede tommy.p Nybegynder
12. marts 2001 - 17:27 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

passwoord

har købt en brugt pentium, det viser sig nu at der er sat et paasword på bios
og de som jeg har købt computern af kan ikke
selv huske passwordet jeg skal have nogle nye usbporte sat i hvordan kan jeg omgå
passwoord.
                        tommy
Avatar billede makse Nybegynder
12. marts 2001 - 17:30 #1
Avatar billede makse Nybegynder
12. marts 2001 - 17:32 #2
En anden mulighed du kan prøve:
http://members.aol.com/axcel216/newtip20.htm#DBP
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
12. marts 2001 - 17:47 #3
Prøv at hente det program der hedder clrsmos. http://ftp.pbnec.nl/support/itemnr/NECFIUP04930100.html
Det sletter ALT i bios, men så skal du selv sætte alt op igen...
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
12. marts 2001 - 17:53 #4
eller her http://user.chollian.net/~gobong98/data/clrcmos.com
Det skulle være et bedre program! Du skal ligge programmet ned på en bootdiskette og køre det i en \"ren\" dos!
Avatar billede scb Praktikant
12. marts 2001 - 18:14 #5
Hvis der er et lille batteri på moderboardet så tag det ud, vent 10 min, og prøv så igen,
Det sletter også alle spec. indstillinger.
-SCB
Avatar billede makse Nybegynder
12. marts 2001 - 18:25 #6
Avatar billede devia Nybegynder
13. marts 2001 - 09:51 #7
Der sidder en jumper på bundkortet beregnet til at slette indholdet af CMOS (der hvor indstillinger og password ligger). Hvis dette ikke hjælper er der måske i stedet en jumper beregnet til KUN at slette password (typisk på f.eks. Compaq).
Disse jumpere kan typisk findes lige i nærheden af bios-chippen. Det kan være svært at lokalisere denne chip, men eftersom det er en gammel Pentium, sidder den næsten med garanti et sted langs kanten, er ca. 4 cm lang og 1cm bred og så står der enten Award, AMI, Pheonix, eller bare BIOS på den :)
Jumperen er typisk markeret med et navn som CLR, CMOS, eller CMOS CLR.

Håber det hjalp :)
Avatar billede devia Nybegynder
13. marts 2001 - 09:54 #8
Luk dit spørgsmål, før du stiller det samme igen.
http://www.eksperten.dk/spm/56154
Avatar billede mj Nybegynder
25. marts 2001 - 01:03 #9
I øvrigt kan jeg oplyse, at f.eks. AMI-BIOS bruger \"AMI\" som default password til deres bios