Avatar billede wazi Nybegynder
15. november 2004 - 10:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

www.oem-software.org

Hej eksperter, er der nogen af jer der har erfaringer med denne side " www.oem-software.org "  hvor man tilsyneladende kan købe utrolig billig software!! Er det lovligt??
Tag et kig og skriv jeres vurdering. Det jeg spekulerer på at købe er Windows Xp Pro til 80$ + 15$ porto! Det er da billigt
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 10:54 #1
Regn med at del alt sammen er piratkopier.

Alverdens mailbokse er blevet spammet med mailtilbud om at købe billigt software - alt for billigt, så der er noget suspekt i det.
Du er åbenbart stødt på sådant et site. og så er det op til ens samvittighed og risikovillighed om an vil "købe".

Men jeg undres over, hvordan vil vil få en gyldig XP CD-Key til et piratprodukt!! Har ikke erfaring med ovenstående site, eller hundredvis af tilsvarende, som findes derude i cyberspace, og som jeg har mistanke om, kun vil lokke penge ud af folk.
Avatar billede halifax Nybegynder
15. november 2004 - 11:01 #2
Har for længe siden læst en Microsoft pressemeddelelse om disse "tilbud" som de ville forsøge at få lukket.

Ofte eksisterer siderne kun få dage eller uger, hvorefter de lukkes og nye opstår med nye adresser, ofte på andre servere og med andre IP-numre.
Avatar billede wazi Nybegynder
15. november 2004 - 11:05 #3
Jeg er også selv meget skeptisk, men der er mange penge at sparre hvis altså varen er legal. Jeg er i mellemtiden faldet over dette site http://www.buycheapsoftware.com Det ser mere legal ud end det andet. Desuden står der at det er lovligt.. http://www.buycheapsoftware.com/anti_pirate.asp
Avatar billede dmcn Praktikant
15. november 2004 - 11:13 #4
Bare fordi jeg skriver, at jeg er verdens rigeste mand, betyder det ikke nødvendigvis at det passer. ;)

Er der en i din husstand, der studerer, kan du købe Windows XP Pro til ~700 kr. ganske lovligt. Benyt dig hellere af det tilbud, så kommer du ikke i karambolage med nogen.
Avatar billede milter Ekspert
15. november 2004 - 17:04 #5
Hvis du kigger på proceslinien, når du når til punktet under købet, hvor du skal indtaste kreditkortnummer, så er der ikke nogen "sikkerhedsnøgle" (SSL-kryptering).
Det betyder formentligt, at du indtaster dit kreditkortnummer direkte til deres computer.

De kan så benytte det, indtil du opdager, at du har kvajet dig. Selv om kortet måske bliver lukket ret hurtigt, kan de stadig nå at bruge en masse penge.
Avatar billede wazi Nybegynder
16. november 2004 - 14:09 #6
"n0rmality" Det lydder fornuftiget! Jeg er selv studerende ;) men hvor kan jeg købe det henne til den pris???? er det Fuld version med det hele?
Avatar billede dmcn Praktikant
16. november 2004 - 14:18 #7
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=25752 - Det var ca. den jeg købte. Købte den i en butik i Silkeborg, og de skulle ikke se studiekort m.v. Der står opgradering, men jeg skulle ikke indsætte ældre Windows-CD'er eller noget under installationen.
Avatar billede wazi Nybegynder
16. november 2004 - 14:21 #8
Kan det nu også passe?? En opgradering er vel bare en opgradering fra Windows XP Home til pro???????
Avatar billede dmcn Praktikant
16. november 2004 - 14:28 #9
Ja, det kan godt passe. En opgradering er en opgradering fra en hvilken som helst Windows fra 98 og fremefter, og du behøver ikke den gamle CD - jeg gjorde i hvert fald ikke, og der stod opgradering med store typer på min æske. :)
Avatar billede wazi Nybegynder
18. november 2004 - 10:04 #10
Okay, men det er til en blank maskine, og jeg vil ikke til at instalere win98 først. Men ideen er da meget god...
Hvor kan man købe det billigste win Xp i danmark. Gerne OEM!
Avatar billede dmcn Praktikant
18. november 2004 - 11:52 #11
Jeg har åbenbart ikke forklaret mig godt nok. :)
Du skal ikke bruge *noget* andet end XP-CD'en for at installere en XP Studielicens. Ingen gamle CD'er, ingen gamle installationer, intet. Jeg installerede selv på en 100% tom disk uden nogen gamle Windows-versioner i nærheden, og det gik helt uden problemer. :)
Avatar billede halifax Nybegynder
06. marts 2005 - 13:33 #12
Mon ikke du er blevet færdig med dine overvejelser om evt. køb?

Luk spørgsmålet ved at akceptere svar.
Eler skriv hvis du ønsker yderligere oplysninger.
Avatar billede wazi Nybegynder
11. december 2006 - 11:10 #13
Det er vist lukketid