Avatar billede elborro Nybegynder
12. marts 2001 - 13:48 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Scanner + printer på samme port

Et kort spørgsmål:
Kan man skifte mellem scanner og printer på samme port (parallel) uden at skulle reinstallere drivere igen og igen??
Avatar billede a-torsten Nybegynder
12. marts 2001 - 13:52 #1
Det kan du sagtens.... Du skal bare genstarte før det hele virker....

-Anders
Avatar billede trs Nybegynder
12. marts 2001 - 13:53 #2
Det afhænger af skanneren. jeg tror nok at de fleste parallel skannere, kan sidde på samme port som printeren
Avatar billede trs Nybegynder
12. marts 2001 - 13:54 #3
du forbinder fra pc til skanner og fra skanner til printer!
Avatar billede microtec Nybegynder
12. marts 2001 - 13:54 #4
Det skulle ikke være nødvendigt at reinstallere driverne igen. Det kan dog ved nogle scannere være nødvendigt at genstarte Windows efter et skift. Dette skyldes at nogle scanner-drivere kikker efter om der er en scanner tilsluttet under opstart af Windows.

Prøv. Det kan der ikke ske noget ved :o)
Avatar billede elborro Nybegynder
12. marts 2001 - 13:55 #5
Tak for svaret, jeg regnede nu også med at det gik, men jeg vil ikke købe uden at være sikker...
Avatar billede microtec Nybegynder
12. marts 2001 - 13:56 #6
Kommer lige i tanke om en ting.
Du må ikke skifte stik i parallel-porten på din PC er tændt. Det kan ødelægge både PC, scanner eller printer.
Slukker du PCen og skifter, vil der ikke være nogen problemer.
Avatar billede microtec Nybegynder
12. marts 2001 - 13:57 #7
De fleste scannere til parallel-porten tilsluttes mellem PC og printeren, så du slet ikke vil have behov for at skifte.
Du printer \"gennem\" scanneren :o)
Avatar billede jonaslis Nybegynder
12. marts 2001 - 14:00 #8
Jeg har HP3200C Scanjet og 71oC Printer, Scanner går \"gennem\" printer, ingen problemer. Heller ikke med andre typer jeg har haft, hvor scanner går over printeren. Hvad sker der hos dig?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
12. marts 2001 - 14:01 #9
Der sker noget her :)