Avatar billede urbak Nybegynder
12. november 2004 - 14:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

printserver og trådløst netværk

Hej
Jeg har lige købt mig en Netgear WGT624 trådløs router(dog også til almindelig netværkskabler, 4 ports). routeren virker særdeles godt. Min bærbarecomputer er trådløs, mens min stationære er på almindelig ledning. Problemet er når jeg skal printe. Jeg har en N6125 printserver (en lidt ældre model) hvilken min staionære let finder, og hvor der ingen problemer er, når jeg skal printe. Min trådløse bærbare finder  også sagtens printserveren og vælger porten, men når jeg printer; siger den bare: dette doc. blev ikke udskrevet.
Min printserver kører ikke over TCP/ip, men over IPX. og Jeg har prøvet at slå al security'en fra både i routeren og på den bærebare, men uden resultat.
Er der nogle som har nogle ider til hvordan jeg kan komme til at printe fra min bærbare.
Avatar billede kenp Novice
12. november 2004 - 22:41 #1
virker det fra din bærbar hvis du sætter kabel til den?
Avatar billede urbak Nybegynder
21. december 2004 - 20:12 #2
Jeg har selv fundet ud af det. Det var simpelthen Windows XP, der lukkede forbindelse, når jeg ikke brugte windows egen wireless program.