Avatar billede TNPihl Novice
12. november 2004 - 02:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

JVC 28" Widescreen tv?

Jeg overvejer om jeg skal købe et nyt tv. Jeg har set et JVC 28" stærkt nedsat i Kvickly. I linket står den stadig til 4.995,00, men i butikkerne kan den nu fåes 2.495,00 inklusiv tv bord:

http://www.nettorvet.dk/nettorvet/show_product.asp?dept_id=88&pf_id=6060728

Er det et ok fjernsyn eller er det alt for billigt? Jeg synes tit man hører at JVC ikke er det bedste, men nu er den jo meget billig så man skal måske ikke forvente for meget! Er der nogle der har erfaringer med denne? Går jeg ikke helt galt i byen eller skal jeg hellere bruge op til 5.000,00 for et bedre produkt??
Avatar billede sjuker Nybegynder
12. november 2004 - 02:35 #1
Personligt ville jeg ikke købe et widescreen fjernsyn mindre end 32", men det er jo en smagssag. Desuden er det et 50hz fjernsyn, hvilket betyder at billedet kan stå uskarpt og/el. hoppe lidt, især i hjørnerne. Jeg vil anbefale at anskaffe et 100hz.

I sidste ende kommer det jo ned til personlige preferencer, krav, forventninger og økonomi. Uden at kende fjernsynet tror jeg ikke du skal regne med det helt store. Men billigt er det. :)
Avatar billede f-l-j Nybegynder
12. november 2004 - 10:07 #2
Jeg vil også sige at 28" er for småt, jeg købte en Thomson 28" widescreen og troede det var løgn da jeg fik det leveret, så den blev med det samme byttet til en 32", og det kostede faktisk kun 900kr ekstra.
Avatar billede gak Nybegynder
12. november 2004 - 15:50 #3
Jeg ville finde tv'et som en uhyre stærk kandidat til de penge.
Du får vist svært ved at finde ret meget, der kan konkurrere til den pris.

Men som sagt er størrelsen en smagssag.
Om størrelsen imidlertid er så vigtig i virkeligheden er absolut et aktuelt spørgsmål - tænk på alternativet at slet ikke have et tv!
Hvis dit valg bestod i at vælge et 28" eller slet ikke noget tv, så tror jeg nok du ville blive lykkelig for de 28", hvis det at have et fjernsyn opleves så vigtigt.

Ikke så få gange ser man at folk gribes (af og til nærmest manisk) af tekniske data og features og simpelthen glemmer, hvad der er det egentlige formål: at se nogle film, nyheder og andet af og til. Man kan bruge penge på meget andet!
Spar de 2.500 kr. på JVC'et og køb et akvarium, som du altid har ønsket dig, samtidig.

Prøv at lave en liste over ting, du kunne ønske dig.....og se om det ikke hjælper på beslutningen om at købe det JVC.
Håber det hjælper mht. at du kan beslutte dig hurtigere.

Jeg kender så udmærket til "data-mania" fra mig selv for år tilbage mht. fx hi-fi. Det er sgu' ikke så vigtigt.
I dag lever jeg fint, helt uden.
Avatar billede orbison Nybegynder
13. november 2004 - 01:50 #4
Man får ikke meget billed og lyd til under 5000 kr.

Markedets pt. bedste tv hvad billed og lyd angår, er Philips 32PW9509 og koster ca. 12.000 kr.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2006 - 23:27 #5
..