Avatar billede kreilum Nybegynder
11. november 2004 - 20:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Harddisk problemer!

Hej! Jeg har samlet en computer, og den kørte perfekt indtil den efter en uge gik i sort. Jeg tjekkede min HD for virus på en anden pc, så det var ikke problemet. Den eneste måde at få computeren igen igen var at sætte den igang med en ny installation af windows og formatering af HD'en. Nu kører comp'en perfekt igen, MEN hvad der nu før var en 160GB HD, bliver kun registreret som en 127GB! Jeg tænkte at det måske var fordi jeg havde sat en ekstern HD i comp'en og købte derfor en ny intern 200GB HD. Da jeg så ville installere på nyt, bliver den også kun registreret som en 127GB HD! Jeg aner virkelig ik hvad der kan være galt! Please hjælp! :-(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 20:52 #1
Du ska' have SP1/SP2 på !!!
En default XP instalation kan kun 'se' op til ~128Gb.

Kan sakses ved
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede kreilum Nybegynder
11. november 2004 - 20:55 #2
ok, dvs at hvis jeg installerer en af de service packs, så finder den selv ud af størrelsen på mine HD's?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 20:55 #3
Da du har en frisk XP instalation (tilsyneladende) uden SP1/SP2 og andre MS opdateringer på så er du meeeeeget åben for spyware, orme, virus, hacker angreb.
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 20:58 #4
Der er mange skriverier om SP2's besvær. Hvis den bliver lagt ind som noget af det første FØR alt mulig andet så er der (skulle der) ikke være noget problem.

For en anden gang så DL SP1/SP2 til et passende MEDIE (brænd CD) så du kan lægge den ind FØR FØR FØR du sætter internet stikket til !!!
Avatar billede kreilum Nybegynder
11. november 2004 - 20:58 #5
skal jeg først installere sp1, eller kan jeg bare installere sp2 uden at ha 1'eren?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
11. november 2004 - 21:00 #6
Hej
XP uden servicepak kan da se mere end 128 gb.
Men glemmer du ikke at slette din patriot(eller hvad den nu hedder?) og få lavet en ny når du inst.xp
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 21:00 #7
Du behøver vel ikke 200 Gb til C: ?
Evt. del den op i ~30Gb til OS'en + programmer osv
og resten til en anden partion til dine egen data/dokumenter/musik/...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 21:00 #8
Ta' bare SP2 med det samme NU - indeholder alt fra SP1 og meget mere...
Avatar billede kreilum Nybegynder
11. november 2004 - 21:03 #9
ok, er begyndt at hente den og håber det virker. Prøvede på at lave dele den op med en c: på 50GB og resten på en anden men det var med samme resultat.. Hvad erdet for en patriot eller pertion man skal slette og hvordan?
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
11. november 2004 - 21:16 #10
Hej når du inst.xp giver det dig mulighed for at slette og oprette en ny partion.
xp uden sp1/2 køre fint op til 200gb men du bør opdater til sp2.
Men nu får du ikke løst dit problem ved at opdater.Du må geninst xp.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 21:18 #11
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
11. november 2004 - 21:21 #12
Ok Takker for lidt lærdom .Har dog aldrig selv haft dette problem.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. november 2004 - 21:23 #13
<jan_vernersen>: Nyere XP'CD indeholder allerede SP1 - det er din måske ?
Samme sætning med hensyn til SP2 ...
Avatar billede jan_vernersen Nybegynder
11. november 2004 - 21:27 #14
Jeg æder hatten,rolig nu!
Nej den er uden sp1/2.
Men jeg sletter og genopretter altid denne partion.
Og som sagt har jeg aldrig stødt på dette problem.
Avatar billede kreilum Nybegynder
11. november 2004 - 22:29 #15
har lige prøvet at geninstallere win xp pro, og partitionere min harddisk, men når jeg gør det, står der at der kun er 127GB at partitionere af... jeg formaterede det og ingen ændring :-(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. november 2004 - 03:21 #16
På hvilket tidspunkt i forløbet "partitionere min harddisk" samt "jeg formaterede" ?
Avatar billede kreilum Nybegynder
23. maj 2006 - 19:41 #17
dfh