Avatar billede torx Nybegynder
11. november 2004 - 02:05 Der er 9 kommentarer

Chieftech kabineter og Zalman s7700-cu køler ?

Ja så kom jeg lige på et problem da jeg var ved at smide nye kølere i mit kabinet i dag ( aopen hq-08 ).
Der er simpelthen ikke plads til zallman køleren da der ikke er noget mellemrum mellem toppen af bundkortet og op til hvor psuen sidder..

Der skal være ca 7cm mellem top punkt for bundkort og til hvor der er en ramme over..

Så er det så jeg vil spørge om der er det i nogle af følgene cheieftech kabinetter...

BX-01B-B-SL PIC:
http://www.chieftec.com/products/Workcolor/BA-01.htmog
DX-01B-D-U PIC: http://www.chieftec.com/products/Workcolor/Dragon.htm ( ved godt det ikke er de helt rigtige billeder men det er samme serie )

Hvordan er lyd-løsheden i sådan en , og hvordan med PSU´en ?

Mvh jesper
Avatar billede freehelp Praktikant
11. november 2004 - 08:19 #1
Tjek enten på producentens hjemmeside af køleren eller producentens hjemmeside for kabinettet. Der står altid hvilke de er kompitabel med.

Modellen "støjer" som den tidligere 7000

http://www.studiedata.dk/productlist.asp?do=search&searchfield=7700

Her kan du se deres DB
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 09:07 #2
Dit 1. link er død hos mig, men dit 2. link er den samme box som jeg har. I den er der rigelig med plads til min Zalman 7000B på et ASUS bundkort. 7700 og 7000 har samme fysiske dimensioner.

Min box er alu, og kom uden PSU. Det er rigtig at den "blæser" meget hvis man blot sætter alle fans til strømstikket, men jeg har tilkøbt en fan-controller, som styrer  alle 4 trinløst. Tyst meget tyst.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. november 2004 - 10:50 #3
Jeg kan se at 7700 har en 2,7 cm større diameter, og er 5 mm højere, men det er ikke noget problem at passe den ind i mit kabinet.
Avatar billede torx Nybegynder
11. november 2004 - 14:34 #4
og det er sådan et du har i tower ?
Avatar billede freehelp Praktikant
11. november 2004 - 14:38 #5
Jeg har bl.a. et coolermaster C5 og kender ikke det du henviser til.

Støjer bliver jo ikke anderledes :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. november 2004 - 15:19 #6
Jeg har en 7000 i min, men jeg kan se, at der er rigelig plads til en 7700.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2004 - 22:01 #7
Er du kommet videre ?
Avatar billede freehelp Praktikant
20. november 2004 - 09:20 #8
Fik du tid til at svare tilbage på dit spørgsmål?
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 18:27 #9
Mon ikke snart du kunne finde udaf at få smidt feedback her, eller får det her lukket ned!?