Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 00:03 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opsætning af trådløst netværk

Hej Eksperter

Jeg har netop købt CC pakken som er trådløst adsl. Jeg har intet forstand på det og jeg har det problem at min stationære virker fint (ej trådløst) men min bærbar kan ikke finde noget netværk hvad skal jeg gøre for at min bærbar virker? og skal der købes noget til den "trådløse" router jeg fik med fra CC. Jeg har fået et trådløst netværkskort til den bærbare. Hjælp mig
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 00:39 #1
Hvis du lige smider et link til det du har købt hos dem så skal man da lige studer hvad for nogle lækre sager du har købt ;). Burde ikke være så svært.
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 00:45 #2
Hov glemte også lige, hvad system kører du på når man lige skal skrive en hurtig guide.
Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 00:49 #3
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 01:17 #4
Ja det er jo ikke meget hjælp du har fra dem men smid lige model nummeret fra din router så skulle jeg kunne guide dig.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. november 2004 - 01:22 #5
Du skal tildele din bærbar en ip-adresse hvis ADCP'en ikke gør det automatisk.

Det er bare at tilslutte din router og så tænde for pc'en og kører guiden du fik med til routeren, så skal det virke.

HUSK for gud skyld at sikre dit trådløse netværk 2 steder el. kan alle og enhver komme ind på din pc.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. november 2004 - 01:24 #6
Glemte at sige, Nej du skal ikke købe mere for det skal kunne virke og det kommer den osse til skal du bare se:)

Her er der nogle link frr en med nogen lunde smme spørgsmål  http://www.eksperten.dk/spm/559819

Desuden er der ikke forskel på opsætningen så pyt med mærket.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
11. november 2004 - 01:27 #7
Avatar billede the-ghost Nybegynder
11. november 2004 - 01:29 #8
1. Sæt kablet fra dit adsl modem ind i routeren.
2. tænd adsl modemet
3. tænd Routeren
4. Nu burde du kunne finde mod din bærbar et trådløst netværk.

5.Hvis ikke skal du ind i routeren
gå ud i ms-Dos "kommandoprompt" som du finder i din menu. Skriv ipconfig
Der kommer ca 4 linier frem så som det her
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : cybercity.dk
IP-adresse. . . . . . . . . . . . : XX.XXX.XX.XX
Undernetmaske . . . . . . . . . . : XX.XXX.XX.XX
Standardgateway . . . . . . . . . : AA.AAA.AA.A

Den jeg har skrevet med AA.AAA.AA.A  Kan du skrive i din explore. Der burde komme et pop up menu frem som du skal ind i for at komme ind i routeren. inde i den er der sikkert slukket for dit trådløse netværm.

Kan sikkert godt hjælpe dig yderliger hvis du giver mig modellen på din router.
Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 02:34 #9
på den bærbare er der slet ingen forbindelse hmm og jeg har prøvet mig lidt frem ved ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede kenp Novice
11. november 2004 - 09:48 #10
Det trådløsenetkort du fik fra CC er du sikker på at det ikke skal ind i siden af den router fra dem.....
Avatar billede pusling Nybegynder
11. november 2004 - 22:54 #11
øhh jo du har ret vil du ha point for den kommentar
Avatar billede kenp Novice
11. november 2004 - 22:57 #12
;) og du har også et trådløst netkort tildin bærbar :) for så kan du komme på nettet.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
13. november 2004 - 15:45 #13
på din bærbar pc er der inde i kontrolpanel noget der hedder "Bærbar Medieenheder" hvis du følger vejledningen der kan du osse komme på nettet via. den guide.

Har du fået det til at virke?

pp

121 point for det svar jeg ville være godt :$ hvis det var mig at tage imod såå mange point for det ene svar, men det er min indstilling:)
Avatar billede pusling Nybegynder
13. november 2004 - 17:37 #14
nej ikk endnu
Avatar billede pusling Nybegynder
13. november 2004 - 17:55 #15
Kan ikke lige finde "Bærbar Medieenheder" hvor under ctrl panel skal den findes ?
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. november 2004 - 14:19 #16
Det burde det hvis det er på din bærbar pc så skal det stå derinde:)
Det ligner et billede af en lille notpad el. ligende og så en gul mappe lige ved siden af i samme ikon.

Forsat god weekend;)