Avatar billede seekasr Nybegynder
10. november 2004 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

DVD authoring program til subtitles/undertekster

Hej

Jeg er igang med at omdanne nogle AVI-filer, så jeg kan brænde dem med som DVD-video. Det går også helt fint med programmerne Mainconcept MPEG Encoder, VirtualDubMod og TMPGenc Dvd Author.
Sidstnævnte program, der bruges til at lave selve DVD'en (menu, chapters osv), kan dog ikke håndtere undertekster/subtitles. Nu er jeg altså på jagt efter et program der kan ca. det samme, men som også kan lægge subtitles på.

Jeg har googlet rundt i timevis og er kommet frem til følgende to:
- Ifoedit er i stand til det, men programmet virker dårligt med XP og kan slet ikke håndtere NTSC-video.
- DVDMaestro kan vist også, men laves ikke mere og jeg kan ikke skaffe det.

Nu er jeg altså blank. Jeg vil helst et program, der kan det der kræves. Men hvis der er et workaround, er det også fint.

Underteksterne er i srt-format, men kan omdannes hvis det kræves.

På forhånd tak
seek
Avatar billede fotobob Nybegynder
10. november 2004 - 23:08 #1
jeg mener du kan bruge dette program:
http://www.ifoedit.com/

eller prøv at kig på dette link:
http://www.bigwales.com/999368.htm
Avatar billede stoffer82 Nybegynder
11. november 2004 - 07:23 #2
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2004 - 12:30 #3
- Ifoedit er i stand til det, men programmet virker dårligt med XP og kan slet ikke håndtere NTSC-video. << Virker fint med XP. Og ja, der er skrevet en masse om at det kan drille med NTSC, men jeg har nu aldrig oplevet det.

- DVDMaestro kan vist også, men laves ikke mere og jeg kan ikke skaffe det. << Måske også lidt voldsomt bare til at ligge undertekster på med. Det koster virklig kassen.

- Underteksterne er i srt-format, men kan omdannes hvis det kræves. << De SKAL konverteres. formatet på DVD er .sup

Her er en guide: http://www.digitalempire.dk/convert/mpg2vobsubtitles.shtml
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2004 - 12:34 #4
stoffer82's link er nu også ganske fint. Du behøver dog ikke Pro udgaven som koster.
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2004 - 15:32 #5
ved du hvor lang tid det ca. tager phatlasse?
Avatar billede seekasr Nybegynder
11. november 2004 - 15:57 #6
Tak for svar.

phatlasse: Jeg HAR prøvet ifoedit, og det virker IKKE. Kan ikke bruge din guide.

Er iøvrigt klar over at man ikke lægger srt-filer ned på dvd'en. Ville blot pointere, at de kan omdannes hvis et program skulle have brug for det i løbet af processen.

Tjekker jeres andres links og vender tilbage. :)
Avatar billede ttn.bonk Nybegynder
11. november 2004 - 23:32 #7
Hej,

www.videohelp.com kan du finde gratis-programmerne:

1) TFM - The Film Machine, som jeg har selv har prøvet. Kan omkode *.avi med *.srt
filer til DVD-Video med valgbare undertekster. Desværre er programmet meget "buggy",
men jeg har da lavet et par stykker med det. Har dog oplevet at mange andre har
haft mange problemmer med at få det til at virke.

2) DIKO skulle kunne det samme, har aldrig prøvet det. Er måske mindre "buggy" end TFM.

Ovenstående 2 program-pakker er måske ikke helt fejl-fri, men de er gratis så man kan
jo altid prøve det/dem.

Mvh Torben.
Avatar billede seekasr Nybegynder
12. november 2004 - 13:22 #8
DVD-lab virker fint og kan hvad det skal.

Også lidt point til fotobob for listen.

Tak for svar :)